Salam.

Biasala tu sapa yg tak suka bila isterinya cantik, baik dan sempurna sifat.
Bila balik kerja dan penat isteri menyapa dengan senyuman dan melayannya dgn
baik.

Hati yg gelisah jadi tenang bila menatap muka isterinya.
Tapi berbeza bila disambut dengan marah dan leteran yg memekakkan telinga..
hati jadi sakit dan pedih.

prmpn tu sendiri adalah PERHIASAN DUNIA yg indah.
Sabda Nabi S.A.W :

Dunia itu perhiasan dan sebaik-baik perhiasannya ialah prpmn yg SOLEHAH ( Prmpn
baik tentang AGAMA, RUMAHTANGGA, PERGAULAN dan sebagainya )

Kalau seorang lelaki dapat semua tu dia dah dikira telah melengkapkan separuh
dari agamanya. Bahagia dan SYURGA DUNIA bagi lelaki tu. Tak semua lelaki
memilih prmpn yg cantik je cukuplah sederhana saja.

Terlalu cantik jika menyakitkan HATI dengan PERANGAI dan TINGKAH LAKUNYA boleh
menyebabkan lelaki jadi SAKIT MENTAL dan mengalami TEKANAN PERASAAN yg cukup
hebat.

prmpn yg tak cantik tapi AGAMA, IMAN, TAKWA dan memiliki hati yg baik selalunya
jadi rebutan.. biasa kita tengok prmpn yg tak cantik cepat je kahwin.

mengenai kes awak ni. menunjukkan lelaki tu berminat dgn awak. Tak salah
memilih DUDA. Jika JODOH dan TAKDIR tak siapa yg boleh menolakknya. Cuma kena
redha dan terima kekurangan dan kelebihannya.

pasal pertemuan tu awak ajakla kawan atau muhrim sebagai peneman. manatau bila
bertemu kali pertama. Hati jadi suka dan mula menyukai. mcm mana nak kawin
kalau tak  tengok calonnya lagi.

selepas berjumpa kali pertama sekiranya lelaki tu memutuskan perhubungan mesti
ada sebab-sebab tersendiri. Yela sebab nanti dia yg nak korbankan duitnya untuk
dapatkan isteri yg solehah dan jadi ibu yg baik dan penyayang pada anaknya.

mesti pergorbanannya tu BERBALOI. memandangkan zaman sekarang ni prmpn lebih
ramai dari lelaki. ibarat 1:10. 1 lelaki dan 10 prmpn. Dah tentu lelaki banyak
pilihan dan memilih yg TERBAIK..

Tapi kita tak boleh tahu pasal masa depan. Bercinta semua manis dan baik-baik
je sebab msg2 sembunyikan perangai dan sikap buruk msg2. Bila dah kawin baru
pecah tembelangnya.

Kalau msg2 tak boleh belajar menerima kekurangan dan kelebihan msg2. Susah la.
RUMAHTANGGA ibarat PENJARA DUNIA yg mengurung mangsanya. Tak tahan. PENCERAIAN
lah hasilnya..

sekian.