Assalamualaikum ... Puan jangan menggelabah tentang aper yang berlaku ... pasti
ader jalannya ... gunakan orang lain ... maksud saya pihak ketiga yang memang
dia dengar cakap atau pun yang memang orang tu dia hormat ... cuba tengok ...
mesti ada ... saudara ker ... sepupu ker ... ataupun kawan yang memang rapat
dengan dia ... boleh gunakan orang2 ini untuk menjadi orang tengah utnuk
nasihatkan dia ... InsyaAllah boleh diubah ... jangan cepat mengalah ... cuba
peratikan dia betul2 ... ada ataupun tidak sesuatu yang menghalang dia dari
hilang minat untuk belajar ... susah kalau lambat bertindak ... tetapi bukan
jugak senang untuk menyelesaikan masalah ini ... saya faham ... kerana hal ini
juga pernah berlaku kepada anak saudara saya ... akhir2nya di berhenti jugak
... yang penting disini jangan bagi dia berhenti belajar dari sekolah ... ini
perkara yang pokok ... perkara2 yang lain bolehlah selesaikan satu persatu ...
jangan ikut cakap dia ...

Mungkinkah ada sesuatu yang begitu diingininya, tidak dapat ... kalau ada cuba
twistkan tengok mana mungkin kot kalau Puan dapat selesaikan bab itu akan
menukarkan karektornya kembali ... jangan berseorangan dalam bab ini ...
gunakan seramai mana yang mungkin ... guna untuk merubahkan kembali
kehidupannya ... selalu bercerita dengannya tentang aper sahaja ... cuba dengar
ceritanya kot2 ada benda yang terpendam sekian lama ... saya rasa dari segi
psikologinya ... manusia ni takkan nak buat sesuatu yang baik ker atau yang
jahat ker tanpa ada gerakan dari sesuatu ... maksud saya puncanya ... mesti ada
sebab ... mesti ada sesuatu yang mendorongnya berkerektor begitu ... mungkin
kadang2 kita tak sedar ... akhirnya jangan cepat putus asa ... berdoalah
sebanyak yang mungkin ... mohon kepada Allah ... semoga anak ini boleh berubah
... InsyaAllah ... yakinlah dengan doa anda ... selepas berusaha sedaya
upaya yang mungkin ...

Wassalam ... membantu apa yang boleh ... maafkan saya ...