Sekarang ni kita sibuk boikot produk yang Amerika, ini termasuklah Nestle.
Untuk pengetahuan semua, terutama ibut bapa yang mempunyai anak-anak di sekolah
rendah, Nestle sedang giat mempromosikan produk mereka di sekolah-sekolah.
Produk utamanya semestinya MILO.

Saya ada ternampak van MILO tersadai depan sekolah rendah dengan murid-murid
beratur kearahnya.  Dapat minum free la tu.  Ape yang lebih menyakitkan hati
saya adalah pada masa itu baru pukul 10 pagi.  Murid-murid berehat pukul berapa
bukan pukul 10.30 ke?  Saya kurang arif tentang jadual sekolah ni sebab saya
tak ada anak sekolah.  Dalam kita sibuk-sibuk nak boikot, cikgu-cikgu sekolah
tolong buat promosi.  Wahai guru-guru yang dihormati tolong lah prihatin sikit.
 Kalau guru dah tak prihatin murid-murid yang akan keluar lagi lah teruk.

Kejayaan kita di dunia dan akhirat banyak bergantung pada sikap kita.
Fikir-fikirkan la ye, terutam CIKGU CIKGI TU.

To: hidayah...@yahoogroups.comfrom: Date: Tue, 27 Jan 2009 08:07:43
-0800Subject: Help Palestine [hidayahnet] al-Qaradhawi : Membeli barangan
Israel dan Amerika pada masa ini merupakan Dosa Besar

http://kaminms.blogspot.com/2009/01/al-qaradhawi-membeli-barangan-israel.htmlal-Qaradhawi
 : Membeli barangan Israel dan Amerika pada masa ini merupakan Dosa
Besar(القرضاوي: شراء البضائع الإسرائيلية والأمريكية في هذا الوقت من
الكبائر)Senarai penuh bahan yang di boikot -
http://www.kate3.com/what/list_full.jspDisana merupakan Jihad Ekonomi, dan kita
mengeluarkan fatwa terhadapnya bersama sama beberapa ulama'-ulama' melarang
pengunaan barangan Israel dan Amerika, memboikot barangan Israel dan Amerika.
Ini adalah KEWAJIBAN Ummah, Semua ini menunjukkan kemegahan Amerika. Ia
merupakan petunjuk walaupun sebagai rakyat, COLA bermakna AMERIKA, Hamburger,
MAC DONALD, PIZZA - SEMUA ini adalah AMERIKA. Rahmati kami, Diri saya apabila
melihat alamat ini - bagaikan RIBUT dan bagaikan GUNUNG BERAPI meletup di
dadaku! Kita mahu umat semua memulaukan barangan-barangan ini. Dari botol PEPSI
kepada kereta, kepada Kapal Terbang. Kita menuntut Kerajaan dan Umat Islam
menganjurkan Jawatan kuasa untuk melaksanakan pemulauan dan hendaklah diberi
keutamaan."Semua alternatif yg ada padanya mestilah di pulaukan. Apa yang
membuat saya menaiki kereta Amerika, dimana kita boleh membeli kereta Jepun
atau Jerman? "SAYA TIDAK RUGI APA-APA PUN? Pemulauan! PEMULAUAN ini adalah satu
KEWAJIBAN keatas SEMUA, Baik tua atau muda. Kita dipermulaan Kebangkitan
(Intifadah), lihatlah keajaiban Tuhan. Kami melihat kanak-kanak berkata kepada
orang tuanya : "Tidak Bapaku, Tidak Ibuku, Ini Semua barangan Amerika yg
diharamkan".Kita melihat saudara-saudara di Kirala India yg berkumpul di hari
Jumaat contohnya, "Ini COLA dan setiap tangan memegang botol COLA dan
menunjukkan pemulauan dengan memecahkannya! APA YANG MEMBUAT UMMAH ISLAM
BERIHAT-RIHAT? Kita mahu dari Umat semua, baik lelaki, wanita, dari ibu-ibu
dirumah agar mereka tidak membeli barangan Amerika! Kemungkinan wujudnya
barangan Israel yg menyorok dibawah nama dan tandanya. Siapa yang tahu bahawa
barangannya pulaukan! Haramkan mana-mana barang yang diharamkan! Adalah
merupakan suatu DOSA dari DOSA-DOSA YG BESAR BARANG SIAPA YG MEMBELI BARANGAN
ISRAEL DAN AMERIKA PADA MASA INI! Ini merupakan salah satu jenis perjuangan
JIHAD! Satu perlepasan yg kita lakukan dan menasihatkan antara satu sama yg
lain.(Khutbah Syeikh Dr Yusuf al-Qaradhawi, April 2002 -
http://www.qaradawi.net/site/topics/article.asp?cu_no=2&item_no=6742&version=1&template_id=230&parent_id=17
 )Posted by kamin at 10:59 PM

NEW! Get Windows Live FREE.
http://www.get.live.com/wl/all