biar susah, jangan menyusahkan..

JUNHAIRI BIN ABD JALIL
EKSEKUTIF PEMASARAN (KAD KREDIT)
BANK ISLAM, BANK RAKYAT, EONBANK & MAYBANK ISLAMIC IKHWAN CARD
019 - 363 5331

 _filtered #yiv1749351632 {
font-family:Tahoma;}
 _filtered #yiv1749351632 {
font-family:Brush Script;}
 _filtered #yiv1749351632 {
font-family:Clarendon Condensed;}
 _filtered #yiv1749351632 {
font-family:Georgia;}
 _filtered #yiv1749351632 {
font-family:Rockwell;}
 _filtered #yiv1749351632 {
font-family:inherit;}
 _filtered #yiv1749351632 {margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in;}
#yiv1749351632 UNKNOWN {
FONT-FAMILY:"Bradley Hand ITC";}
#yiv1749351632 UNKNOWN {
MARGIN:1in 1.25in;}
#yiv1749351632 P.MsoNormal {
FONT-SIZE:12pt;MARGIN:0in 0in 0pt;FONT-FAMILY:"Times New Roman";}
#yiv1749351632 LI.MsoNormal {
FONT-SIZE:12pt;MARGIN:0in 0in 0pt;FONT-FAMILY:"Times New Roman";}
#yiv1749351632 DIV.MsoNormal {
FONT-SIZE:12pt;MARGIN:0in 0in 0pt;FONT-FAMILY:"Times New Roman";}
#yiv1749351632 A:link {
COLOR:blue;TEXT-DECORATION:underline;}
#yiv1749351632 SPAN.MsoHyperlink {
COLOR:blue;TEXT-DECORATION:underline;}
#yiv1749351632 A:visited {
COLOR:blue;TEXT-DECORATION:underline;}
#yiv1749351632 SPAN.MsoHyperlinkFollowed {
COLOR:blue;TEXT-DECORATION:underline;}
#yiv1749351632 P {
FONT-SIZE:12pt;MARGIN-LEFT:0in;MARGIN-RIGHT:0in;FONT-FAMILY:"Times New Roman";}
#yiv1749351632 SPAN.EmailStyle18 {
COLOR:windowtext;FONT-FAMILY:Rockwell;}
#yiv1749351632 SPAN.EmailStyle20 {
COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;}
#yiv1749351632 DIV.Section1 {
}

                          Erti
                          Cinta & Perkahwinan

                          Suatu
                          pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara
                          seorang guru falsafah dan pelajarnya...

pelajar: guru, apakah erti cinta..?
                          bagaimanakah saya boleh mendapatkannya...?

guru: ada sebuah ladang gandum yang luas
                          didepan
 sana ,berjalanlah
                          kamudan jangan sesekali kamu berundur. kemudian
                          ambillah satu ranting. sek
 ira nyakamu mendapati
                          ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu
                          telahmenemui cinta.

pelajar
                          tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia
                          kembali dengan tangan yang kosong.

guru
                          bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting
                          pun...?

pelajar menjawab: saya hanya terpaksa
                          memilih satu ranting saja, dan sewaktu berjalan saya
                          tidak boleh mengundur kebelakang semula. sebenarnya
                          saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling
                          menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan
                          menakjubkan di hadapan sana nanti, maka saya biarkan
                          ranting itu lalu saya dapati tidak ada lagi ranting
                          yang paling menakjubkan selain daripada yang saya
                          lihat tadi. jadi saya tidak mengambil sebatang pun
                          akhirnya.

gurunya menjawab: ye, itu lah
                          cinta...

dihari lainnya pula pelajar tersebut
                          bertanya kepada gurunya, apa itu perkahwinan...?

guru: ada hutan yang subur didepan

 sana . berjalanlah
                          kamu.tapi janganlah kamu sesekali mengundur
                          kebelakang. tebanglah sepohon pokoksaja. dan tebanglah
                          jika kamu merasakan bahawa pohon tersebut adalah
                          yangpaling cantik,segar dan tinggi, kerana kamu telah
                          menemukan apa itu perkahwinan.

pelajar tersebut
                          pun berjalan, dan tidak berapa lama, dia datang semula
                          dengan membawa sepohon kayu, walaupun pohon tersebut
                          tidaklah berapa segar, cantik dan tinggi pada
                          pandangan guru tersebut.

maka gurunya pun
                          bertanya: mengapa kamu memotong pohon seperti ini....?

pelajar itu menjawab: sebab, berdasarkan
                          pengalaman ku sebelum ini, aku hanya berjalan separuh
                          daripada hutan tersebut dan aku takut akan kembali
                          dengan tangan kosong. jadi saya mengambil kesempatan
                          menebang pohon ini lalu dibawa kesini. pada pandangan
                          saya ianya adalah pohon yang terbaik buat saya. saya
                          tidak mahu kehilangannya atau menyesal kerana tidak
                          memilihnya...

maka guru itu menjawab: itulah
                          perkahwinan.......

tamat....

Kesimpulannya, usahlah terlalu memilih
                          cinta, ditakuti anda akan terlepasnya, dan janganlah
                          terlalu memilih jodoh, terimalah pasangan anda dengan
                          seadanya. Tidak ada manusia yang sempurna di dunia
                          ini. Setiap insan pasti ada kelebihan dan
                          kekurangannya .

Kirim email ke