Bila rakyat bantah cara demonstrasi Menteri Pelajaran UMNO kata dah 6 tahun
mengapa sekarang baru timbul isu ? Inilah sikap pemimpin UMNO !! Mereka
salahkan rakyat saja dan bila orang bukan politik bantah mereka tuduh mesti ada
orang politik pula dalangnya maksudnya tak ada orang lain mesti ? pemimpin PAS
dan PKR lah yang dituduh dalang !! Salah kah jika PAS dan PKR dalang kerana
keputusan PPSMI bukankah pemimpin UMNO yang buat ??. UMNO parti politik yang
menerajui kerajaanlah yang mencipta dasar tanpa buat kajian menyeluruh maka
menjadi tanggungjawab parti-parti politik lain bersama rakyat/ NGO yang tidak
setuju dengan dasar ini untuk menyuarakan bantahan.

    Buat demonsterasi bantah pun tak boleh ? Habis nak buat macam mana lagi ??
Kalau ada yang buat ganas baling batu kat kereta Menteri dikatakan ganas pula.
Lepas tu masa kempen pilihan raya tunjuk  orang pakai kopiah pakai serban dok
baling batu !! Rakyat hanya demonstrasi dan berarak ke istana negara secara
aman tapi yang FRU bertindak ganas tu apa hal ?? Hari demi hari UMNO hanya
mencipta kebencian rakyat dengan menonjolkan sikap angkuh dan takabur mereka !!
Sepatutnya mereka bertindak secara proaktif berbincang secara serius dengan
semua pihak yang tidak bersetuju dengan dasar ini. Ramai dah golongan intelek
pun dok beri teguran tapi pemimpin UMNO buat pekak saja !!

    Pagi ini muncul di kaca TV tak pasti pula RTU ka (Radia Telivisyen Umno)
atau TV Tiga Suku seorang pemimpin muda (putera UMNO kut ?) nama tak ingat tapi
bunyi macam ? anak Merican dok kecam demonsterasi rakyat katanya banyak cara
lain boleh buat macam blog anti PPSMI ka ? Cakap mereka suka berdolak dalik.
Nanti bila ada yang buat blog kena dakwa pula macam RPK yang ? keluar masuk
lokap. Selama ini pun pelbagai pihak dah hantar memorandum tapi ? mereka bakul
sampahkan saja . Asyik jawab akan kaji, akan kaji !! Ada yang mengatakan dasar
PPSMI ini bermakna bisnes. Ianya banyak melibatkan peralatan dan macam-macam
lagi yang boleh menjadi satu perniagaan yang mampu mengkayakan beberapa
pemimpin UMNO ??  Wallahua'lam.

ibnuAli
kota jembal

--- On Thu, 3/5/09, mohdfirdaus_mais...@yahoo.com