Sepanjang bercuti, kerap juga saya mengunjungi kawasan Jalan Tuanku Abdul
Rahman (TAR) dan Jalan Masjid India (JMI) atas urusan peribadi, seperti
bertemu kawan-kawan.

Sememangnya banyak juga perubahan di sekitar kawasan membeli-belah yang
popular dan sibuk itu. Perubahan yang memberi inspirasi buat saya dalam
mengenal liku-liku kehidupan di Kuala Lumpur.

Paling menarik apabila saya dibertahu yang banyak kedai-kedai di Jalan TAR,
terutama kedai-kedai tekstil dan pakaian wanita (tudung, baju dll)
berhampiran Coliseum ke mahkamah dikuasai oleh peniaga-peniaga Aceh.

Menarik kerana mereka berjaya bukan sahaja melebarkan empayar bisnes dalam
persaingan hebat, malah memberi tamparan hebat kepada peniaga dari kalangan
bangsa Cina dan India (Mamak).

*SINI*<http://1426.blogspot.com/2009/07/kejayaan-orang-aceh-dalam-bisnes-di.html>

Kirim email ke