Alhamdulillah, begitulah kita harapkan agar dakwah boleh disampaikan
melalui hiburan di majlis2 seperti ini, lebih2 lagi di negeri2 yang masih
meneruskan 'tradisi' karaoke, joget lambak, kugiran dan macam2 lagi
hiburan yang lagha. Terkadang saya berfikir sendirian, kenapa mereka
memilih cara sebegini? faktor terbesar adalah ikut-ikutan. nampak majlis
orang lain macam best je bila ada karaoke, kita pun nak buat yg sama.

andai ada yg dah memulakan persembahan kenduri kahwin dengan alunan nasyid
dan zikir, diharapkan tetamu yg hadir akan terpaut hatinya dan seterusnya
menjadi ikutan. Alhamdulillah, dari pengalaman saya sendiri sebagai ahli
kumpulan nasyid 'AMRAIN' penerimaan nasyid skrg ni masih lagi
menggalakkan. Pada hari ahad lepas, satu majlis walimatul urus anak
seorang Dato' Sri telah memanggil kumpulan kami bersama Muadz dan Rabbani.
Turut serta majlis tersebut adalah Raja Muda Perak dan Isteri.

Malahan kebanyakkan kenduri2 kahwin di sekitar daerah Klang telahpun subur
dengan hiburan2 nasyid seperti ini. Untuk dapatkan kejelasan bolehlah
masuk ke laman web youtube, taip 'AMRAIN' bolehlah lihat beberapa
persembahan kami semasa majlis walimatul urus.

Kalau berminat atau inginkan pandangan, boleh hubungi saya 019-6699986
(Mohd Shaiful Roseman)

Rozmal bin Malakan
Sent by: hidayahnet@yahoogroups.com
07/26/2009 08:45 AM
Please respond to
hidayahnet@yahoogroups.com

"Ikhwanul Muslimun" <hidayahnet@yahoogroups.com>
cc

Subject
Help Palestine [hidayahnet] Zikir Rock gegarkan kenduri kahwin

Hari ini Ahad 19 Julai 2009 saya sempat menghadiri satu majlis kenduri
kahwin di rumah sahabat saya Sulaiman di Taman Cempaka , Senawang. Mulanya
saya ingat dengar muzik ingatkan macam biasalah ada karaoke. Bila dah
dekat , terperanjat bukan karaoke tapi kumpulan nasyid yang agar ramai
tidak kurang 20 orang , dari kanak-kanak hinggalah dewasa semuanya lengkap
berjubah dan berserban.

Hadiri yang hadir terpegun dan terpesona memerhatikan persembahan mereka.
Kalau selama ini banyak kenduri kahwin di Negeri Sembilan ini penuh dengan
karaoke sampai orang dah tak heran, bila ada satu kenduri kahwin yang bawa
satu kumpulan nasyid zikir semuanya terpegun , dengan alunan zikir dan
pakaian lengkap jubah dan berserban.

Lalu saya tanyalah kawan saya kumpulan nasyid ni dari mana , dia kata ni
Ikhwan punya, anak murid Sheikh Murtadza ( Dato Hj Murtadza mantan Mufti
N.Sembilan) dari Pondok Padang Tumbuh , Melaka.

Tiada apa yang lebih menenangkan jiwa dari alunan zikir yang memuji
kebesaran Allah. Hiburan lain yang melalaikan hanyalah melupakan sementara
masalah yang dihadapi , tidak seperti alunan zikir hiburan yang
menenangkan jiwa.

Gambar kumpulan nasyid tersebut di
http://waghih.blogspot.com/2009/07/zikir-rock-gegarkan-kenduri-kahwin.html

Kirim email ke