Assalamualaikum,

Sekadar berkongsi maklumat yang saya dapat. Antara perkara yang perlu dilakukan

1. Selawat ke atas junjungan nabi 100x selepas setiap solat
2. Baca surah Al-Waqiah sebelum tidur
3. Puasa setiap Isnin dan Khamis setiap minggu

*********************************************************************************************
Amalan Surah Ad-Dhuha

Ad-dhuha adalah surah ke-39 dalam al-Quran. Ia mengandungi 11 ayat yang
mempunyai fadilat jika dijadikan bacaan amalan setiap hari.

Barang siapa yang membacanya setiap kali waktu terbit dan terbenam mata hari
sebanyak tujuh kali, insya-Allah diselamatkan daripada kehilangan, kecurian
atau lari hamba sahaya atau anak.

Jika kita gelisah akibat kecurian dan kehilangan atau anak serta isteri
melarikan diri, bacalah surah ini.

Selain wirid, kita boleh melakukan solat sunat dhuha enam rakaat dengan tiga
salam setiap Jumaat hingga kembali barangan yang hilang itu.

Selepas habis menunaikan solat enam rakaat, bacalah doa yang bermaksud: “Ya
Allah, ya Tuhan yang Maha Kaya, ya Tuhan yang Maha Mengembalikan tiap-tiap yang
hilang, Ya Tuhan yang Menghimpun yang bercerai-berai, Ya Allah ya Tuhan yang
ditangan-Nya segala sesuatu perkara, (Mohonlah aku ya Allah) kembalikanlah
kepadaku barang kehilanganku, sesungguhnya tiada yang dapat menghimpun sesuatu,
melainkan Engkau.

Insya-Allah, barang yang hilang akan segera dikembalikan oleh sesiapa yang
mengambilnya.

Sesiapa yang membaca surah ini setiap hari dalam tempoh 40 hari sebanyak 40
kali dan selepas selesai, dibaca pula dengan doa, insya-Allah akan
menjadikannya bebas daripada kefakiran.

Doa itu bermaksud: Ya Allah, ya Tuhan Yang Maha Kaya katakanlah aku, hingga aku
tidak khuatir takut sesudahnya menjadi fakir dan tunjukkanlah aku kerana aku
sesat dan kurniakan aku ilmu kerana aku jahil.

Thank and regards,

RiAs InSpIrAsI - my blog berwajah baru