Andaian mudah
Saya ada anak perempuan, kemudian saya ingin kahwinkan anak perempuan saya itu
dengna seoran jejaka yang soleh. Sebagai wali saya berhak mengahwinkan anak
saya. Kemudian saya panggil wakil keluarga perempuan.

Berlandasakan rukun nikah mazhab syafie SISWA
1. Ada calon suami
2. Ada calon isteri
3. Ada 2 saksi yang adil iaitu TGNA dan TG Hj Hadi
4. Saya sendiri sebagai wali
5. Akad Nikah - saya sendiri lakukan.

Mungkin tambahan versi 1Malaysia
6. Jurunikah yang tidak expired

Persolan yang saya nak tanya ada tak dalam rukun nikah (menjadikan nikah itu
sah atau batal, juru nikah yang tidak expired date?)

sekadar pencetus untuk kita buka minda kepada orang yang suka meminda hukum
syarak

sekian wassalam

Sesuatu yang pasti dan Pasti dilalui adalah
Kematian. Setiap patah perkataan yang kita tulis
Ada yang menghisabnya.

Ahmus