salam~

mengapa persoalan "Pemuda BAni Tamim" hanya banyak disentuh oleh golongan
tareqat shj?

Kerana golongan tareqat ni banyak berangan dan syok sendiri sehinga menggelar
Syaikh mrk Abuya Syeikh Imam Ashaari Muhammad atTamimi.

Padahal yg pernah memakai gelaran itu ialah Syaikhul Islam, Syaik muhammad
Abd Wahhab atTamimi.

Dan mereka berKHAYAL YG M'sia adalah Daulah Bani Tamim, sedangkan menurut
keterangan dari Hadith dan atsar sahabat bahwa Imam Mahdi di dokong oleh Bani
Hashim, Puak Qohtani yg berada di Saudi, dan Syu'aib bin Soleh atTamimi yg
berperang di Khurasan.

Adakah layak puak tareqat mengaku mrklah pemuda Bani Tamim? Sedangkan banyak
aqidah dan amalan mrk penuh dgn bidaah. Dan sebahagian dari mrk (puak
tareqat)menolong kapir Rusia dlm memerangi Daulah Islam Chechnya.

Yg layak menjadi Pemuda Bani Tamim ialah Pemuda2 Taleban yg beraqidah lurus,
Angkatan Ibnu Khatab dan Syamil Basayev yg beraqidah salaf, dan layskar Toiba
yg beraqidah salaf yg bebaru ini meng-hijack k/terbang kapir India disamping
rakan2 mrk dari Harakatul Mujahidin dan Harakatul Ansar yg berperang dgn
kapir.

Layakkah org2 tareqat yg musyrik yg menyengutukan Allah dgn para wali dan
solihin dlm beribadat kpd Allah mengaku menjadi Pemuda Tamim? Jauh langit dari
bumi.

Allahua'lam...