komen saya berhati-hati di dalam membuat sebarang tuduhan terutama sekali
apabila kita mendakwa diri kita
memperjuangkan Islam.

Kita takut sekiranya kita cepat melatah dan menuduh, kita mendapat dosa dan
pertolongan Allah akan terhijab dari kita.

Saya lebih berminat dengan usaha-usaha yang lebih praktikal iaitu  sama-sama
turut serta di dalam kerja-kerja fardu kifayah seperti mendirikan solat
secara berjemaah,
membantu anak-anak kita di dalam usaha menuntut ilmu dunia dan akhirat,
memberi sokongan kepada saudara seugama kita didalam perniagaan dan juga
menyokong BA.

Bagi saya hendak menggelar Dr. Mahathir Mahafiraun atau Maha apa-apa
sekalipun, saya  tak sanggup walaupun beliau adakalanya menggunakan rasional
untuk mentafsir Islam sehingga menyentuh sensitiviti umat Islam seperti
mengenai janggut Nabi dan lain-lain. Antara sebabnya
ialah ini akan menyebabkan pengundi di atas pagar akan menjauhkan diri dari
kita.

Sekiranya kita perlu mendedahkan kezaliman pemerintah di dalam usaha untuk
membenteras kemungkaran dan menegakkan
kebaikan biarlah dengan cara yang meyakinkan beserta dengan fakta-fakta dan
bukti   kerana di dalam Islam pun ada tempatnya yang mengharuskan  kita
mengumpat.

Wallahuallam

Maaf Zahir Batin