Hari sabtu lepas (8.mac agak nyer). saya tertengok TV rancangan Rasa rasa ikan, hosted by Imuda. Masakan hari tu ialah ikan jelawat masak tempoyak - emmm. setelah siap bahan bahan semer digaul ngan tangan, erk yeark..berlepek lepek. pastu semer bahan dimasukkan ke dalam piok. pastu tangan dicuci didalam sebekas mangkuk, pastu air cuci tangan tu dimasuk dalam piok eeeee eerrrrkkk yeeeeaaarrrkkk maaaakkkkk. Tukang masak tu menyakat lagi dia kata  dia mencampurkan air basuh tangan nye untuk menyedapkan lagi masakan. Haaaah?....Padiapaaaa.... Cinnaaa papa priya papaa  Alagapas... Bila saya tanya ngan kengkawan diorang kata itu adalah petua untuk menundukkan orang lain (membongokkan orang yang ego) . Apa pendapat netters dari segi agama, adat dan kesihatan.

Kirim email ke