Saudari, Aishah.  Terima kasih kerana sudi membalas
e-mail "kasar" saya tempoh hari.  Memang saya
sengajakan bersikap kasar.  Tujuan utama saya bersikap
"kasar" tempoh hari adalah untuk memastikan supaya
saudari membalas balik e-mail saya serta memberitahu
saya sebab-sebab yang lebih konkrit kenapa saudari
MURTAD.

Bagi saya tak mungkin saudari MURTAD hanya disebabkan
nak masuk Syurga sebab Nabi Esa dah tebus segala
dosa-dosa manusia.  Terlalu dangkal bagi seorang yang
educated seperti saudari boleh menerima idea merapu
seperti itu.  Idea gila seperti itu hanya boleh
diterima-pakai oleh orang yang tak educated & tak ada
IQ, orang asli primitif, orang gila, orang sesat,
orang yang bergelumang dengan dosa & jenayah, orang
yang terdesak seperti kemiskinan, kebuluran, dll.

Jangan hendaknya saudari MURTAD hanya disebabkan oleh
nafsu cinta terhadap pemuda KRISTIAN tersebut, maka
maruah diri, ugama Islam, bangsa Melayu dan keluarga
digadaikan.  Kalau begitu, maka saya anggap harga diri
saudari tidak ubah seperti seorang pelacur.  Hanya
disebabkan oleh wang, tubuh badan & kemaluannya boleh
diserahkan kepada sesiapa saja yang berhajat.

Dan sengaja saya mencabar saudari supaya bunuh diri
untuk tebus segala dosa umat manusia khasnya MELAYU
sebab awal-awal lagi minda saya berkata bahawa manusia
yang mengejar kebendaan, material, keduniaan serta
bertuankan nafsu tak berani untuk berkorban diri hatta
untuk agamanya sekalipun.  Saudari boleh beri
berbagai-bagai alasan mengikut logik saudari dan saya
boleh juga berhujah & beri pula berbagai alasan
mengikut logik saya.  Namun, kemungkinan matlamat
utama saya supaya saudari kembali kepada ISLAM tidak
tercapai.  Kesudahannya, kita ambil pendirian
masing-masing seperti ayat 6 Surah Al-Kafirun - "Bagi
kamu agama kamu dan bagiku agamaku".

Banyak perkara-perkara yang saya sentuh dalam e-mail
dulu tidak saudari balas seperti Nabi Muhammad sebagai
nabi akhir zaman.  Wal hal, jikalau saudari berpegang
pada konsep itu pun, sudah cukup untuk  menepis dakyah
pihak Kristian.  Malah kita boleh juga menganjur
mereka supaya masuk Islam kerana hanya agama Islam
sahajalah yang se"MESTI"nya dianuti manusia selepas
umat Nabi Esa berlalu. Dengan lain perkataan manusia
selepas Nabi Esa "MESTI" masuk ISLAM jikalau nak masuk
syurga. Sebab-Ugama Kristian dah lapok, mansuh,
terbatal, tak perlu ada, dll.

Sebagai tatapan saudari Aishah, saya sertakan
email-email berguna seperti berikut untuk rujukan
saudari Aishah kerana saudari masih bernyawa dan
sempat untuk kembali kepangkal jalan.  Moga-moga
saudari tak terlambat SEBAB saudari masih mengucap
"wassalam" kepada saya dalam e-mail saudari.

Berikut adalah email-email tersebut.  Selamat membaca
:

sekian.

adi.

#1  -------------------------------------------
MY JOURNEY TO ISLAM

Catholic Priest Reverts to Islam

Fr. Antony was a Catholic priest in Sri Lanka. His
tale of becoming a true believer and adopting a name
Adulrahman for him is quite interesting. Being a
Christian priest he was well versed with the teachings
of the Bible. He quotes the Bible frequently as he
sits to narrate his journey to Islam. While reading
the Bible he found many contradictions in it. He goes
on quoting verses from the Bible in Sinhalese language
and points out the ambiguity.

He quotes Esaiah 9:12 which reads like this. And the
book is delivered to him that is not learned, saying,
Read this, I pray thee: and he saith; I am not
learned. This verse is a prophecy towards prophet
Mohammed (pbuh), because Mohammad (pubh) was an
unlettered prophet and when he was an unlettered
prophet and when he was asked by Angel Gabrielto read
out the first divine revelation upon him he said, I am
not learned Contrary to the Christian belief that
Jesus is God, Acts 2:22 of the Holy Bible considers
Jesus as a man. It says, Ye men of Israel, hear these
words, jesus of Nazareth, a man approved of God among
you by miracles and wonders and signs, which God did
by him in the midst of you, as ye yourself also know.

Christianity and the other religions, do not define
the prophehood according to him. Nor does Bhudda and
is silent about the other prophets. Contrary to this
it is compulsory in Islam to believe in all the
formaer Prophets and to revere them. According to
Abdulrahman this belief is quite convincing and
appealing to every body.

Abdulrahman says that there is no reason for the
restriction that a Roman Catholic priest cannot marry,
when the priests of many other sects of Christianity
can marry. Abdulrahman was pondering over the
confusions of Christian belief. Meanwhile he got an
Audio Cassette of a converted Christian priest Sri
Lanka Shareef D Alwis. Cassettes of Ahmad Deedat also
attracted him. His continuous efforts to find the
truth finally resulted in reversion to Islam. Fr.
George Antony

Abdulrahman, hails from the Rathnapura village of Sri
Lanka. He was rendering his services as a priest in
Katumayaka church. He has ten years of training of the
priesthood to his credit.

He wrote letters to his mother introducing Islam.
After months of studies she followed the path of her
son and embraced Islam. Abdurahman's only sister is
working in Greece. His father and sister still
remained Christians.

Abdurahman gave up his highly respected career as a
priest for the sake of truth. He happily sacrificed
all material gains for the spiritual triumph. He is
now working as a trainee in Islam Presentation
Committee of Kuwait.

# 2 ----------------------------------------------

Dr. Jemilah Mahmood:
President
Medical Relief Society

Bismillahirahmaanirahiim

Assalamualaikum everyone

      Alhamdulillah, Karen & I returned last night.
Azhar insyallah will
arrive tomorrow followed by Wan hazmy and Al-Amin on
19th & 25th
respectively. None of us imagined it would be so far
and difficult to get
to and we had a chance to try almost everything..
jetplanes, smallplanes,
boats, ships, 4wds etc..

      Brothers and sisters, the war in Maluku is
really brewing and as I
write this, I expect that new advances by the
mujahiddins in Ambon and
North Halmahera are taking place.  It is a true
jihad..in every sense of
the word.

      To be frank, I had initially been quite
sceptical as so little had
been written in the press.  But now ! I understand and
I have returned with
the amanah of the people of Maluku to spread the truth
about the wars
there.  If you think Kosova was bad, imagine being in
situations worse than
that.

      This is a war inspired and provocated by an
international conspiracy.
Geographically, it makes sense that with the fall of
East Timor to the
hands of the Christians, Maluku, Sulawesi and if we're
not careful East
Malaysia will follow suit.  This will provide a
barrier for countries like
Australia and the west.

      The war started with a call by the High Priests
in Maluku to destroy
Muslims and drive Islam out of Maluku which is 50%-50%
Muslim-Christian.
Muslims in Maluku are tolerant people not unlike
Malays in Malaysia. They
never expected this to happen.  They never expected to
be attacked on Idil
Fitri 1999.  They never expected to be burnt alive
whilst ! performing solat
tarawih last Ramadhan.

      Imagine now a land where muslims have been
brutally murdered by the
thousands.  Not only murdered and beheaded etc. but
afterwards mutilated,
hearts cut out and eaten or pounded to make a
gunpowder mix for ammunition!

      Imagine women being raped in mosques by savages
including priests who
afterwards pass comments like "Enak juga kulit wanita
Islam".. (the flesh
of the Muslimahs were delicious) in front of their
families who await their
turn for death.  Their breasts cut off and thrown
around like frisbees as
they lie in pain awaiting the final blow that will
bring death to them..

      Imagine an imam being killed and buried only to
be exhumed later,
crucified, his genitals chopped off and stuffed into
his mouth with pieces
of raw pork..the earth shook and only that act by
Almighty Allah ! stopped
them from going further.

      Imagine children with dirty faces and mucus
running down their
shrivelled and dry faces holding on to you crying
"Bu..lapar bu..ngak makan
tiga hari bu.." (Mother, I'm hungry... I haven't had
anything for 3 days)

      Imagine a diet consisting of plain rice or if
lucky with lauk kuah
indomie (the gravy from instant noodles)or if really
luxurious a small
piece of ikan tongkol.

      Imagine brave mujahid who walk in with arrows
and spears stuck in
their shoulders, arms, legs..not wincing or crying but
with kalimah "Allahu
Akbar" on their lips.

      Imagine children as young as 8 years fighting
for Allah's cause..and
when asked why to reply "ngak guna hidup..mereka
injak-injakkan agama suci
kita" (our life is worthless.... they are 'stepping'
on our beloved religion)

&nb! sp;     Imagine thousands of refugees arriving at
the coasts of ternate with
a sackful of belongings if lucky enough.. sleeping on
the steps of the
overcrowded mosques and refugee sites.

      Imagine thousands of refugees cramped in clove
drying godowns..the
air inside being hot and stifling..some children with
high fevers lying on
hard wooden pellet which they now call home.

      Imagine the sick and wounded treated on the
floors of mosques and
make do areas with compound fractures held together
with external fixtures
made of bicycle spokes and piling steel..wounds
covered with honey and
cloth.  (By Allah's will, the wounds healed and union
of the bones occurred).

      Imagine Christian doctors who for the past few
years have made it
their mission in life to snuff out newborn Muslim
babies or doing caesarian
hysterecto! mies in an attempt to curb the growth of
the Muslim community.

      Imagine all this, dear brothers and
sisters..this was what we faced
and heard.  It seems that there is so little that we
could offer but
alhamdulillah, the fact that we even came offered so
much of solace to
them.  We look alike, we speak the same language
(almost) and we worship
the same God.. they wanted us to bring home the news
of this biased and
savage war to all of you and all Muslims in this
world.

      The money we collected was handed to pay the
down payment to purchase
a nice house that would be used as a pusat kesihatan
(health center)to
serve the needs of the mujahiddin and refugees. As I
write this, Al-Amin
and Wan should be busy moving into the building and
starting to prepare for
cases. As I write this too, Muslim soldiers should be
moving into areas in
Ambon and North Halmahera! to secure positions.

Believe me, this is not a territorial or racial
war..it is a true jihad
against the enemies of ALLAH.  Not one person
we met spoke of the property they lost but of the war
against Islam.

They need our help..they need our money and our
strength, our expertise
and our prayers.  Please help us to help
them..surgeons, orthopedists
especially, we need to recruit a team in for April.
The base is on the
island of Ternate, 100% Muslim and safe insyallah.

It is a beautiful island and the jetties like
aquariums with clear water
and colorful fish swimming below.  Please get in touch
with Azhar, myself
or Zaleha to offer your services.  We feel the
priority is to care for the
mujahidins hence the surgical expertise. If you ever
feel any fear
remember that our time of death is already written,
not a second earlier
and not a second later.  Surely a death doing jihad
for Allah is the best
w! ay.

Will write more when I recover a little more form the
trip. Hatta, we need
you for debereaving!

Wassalam.
Dr Jemilah Mahmood
[EMAIL PROTECTED]

Dr Jemilah is the President of Malaysian MERCY
(Medical Relief Society)  -
a nonprofitable NGO which was involved in sending
missions to Kosova and
Turkey and currently, Maluku Islands. The website is
at www.mercy.org.my