Assalamualaikum wbt,

> hadisnya:

> Bukhari
>
> Lagi sekali silap interpretasi Al HAdeeth.
>
> HAdeeth berkenaan menyatakan bahawa akan sampai satu
> masa ISlam akan
> diperkuatkan oleh orang FASIQ.  Ini kerana2 orang
> yang sibuk
> MEMBERSIHKAN HATI mereka leka dari berjihad dan
> sibuk BERUZLAH dan
> BERZIKIR sehingga terlupa tanggungjawab mereka
> mempertahankan ISlam
> seperti yang berlaku di Baghdad.

Pendapat Rahman memang sangat menghairankan. Bagaimana
golongan yg dikatakan 'sibuk membersihkan hati,
beruzlah dan berzikir hingga meninggalkan jihad' boleh
memperkuatkan agama Islam?

Ternyata Rahman sememangnya jahil cuba memutar-belit
maksud hadis utk menegakkan benang basah.

Sudah terang bhw hadis tersebut menggambarkan golongan
manusia yg secara zahirnya bersemangat berjuang dan
berjihad, sehingga hasil usahanya telah memberikan
kemenangan dan kekuatan kpd Islam, tetapi akhirnya
diri individu tersebut masih tidak selamat drp api
neraka.

Ini yg kita semua patut renungi.

> TAQWA
> patut
> Tapi
> musuh
> pernah
>
> Benar Nabi berdoa demikian tapi akhirnya NAbi SAW
> terpaksa juga
> BERPERANG denga puak Quraish yang pernah Nabi SAW
> berdakwah kepada
> mereka.

Ini pula ungkapan yg saja nak cari-cari kesalahan org
hasil ketidak-upayaan membuat interpretasi.

Saya tak kata pun yg saya menghalang 'PERANG'.

> [...]
>
> Jadi kalau musuh Islam nak sembelih kita pun, kita
> mesti biarkan mereka
> sembelih kita kerana kita hendak menyampaikan Islam
> dengan aman damai.
>
> Sedara, gerakan2 ISlam di seluruh dunia menyampaikan
> Islam dengan cara
> yang sesuai dengan waqi' masing2.  Ikhwan di Jordan,
> MEsir dsbnya
> menggunakan pendekatan yang AMAN dalam menyampaikan
> dakwah islamiyyah.
> Manakala, gerakan Jihad di Chechen, Filipina
> terpaksa mengambil langkah
> yang KERAS di dalam mempertahankan serta

Faham pun si Rahman bhw usaha dakwah dan jihad berbeza
dgn waqi' masing-masing.

Jadi adakah usaha dakwah Hisham Kabbani di USA itu
bertentangan dgn Islam?

> Adapun SUFI seperti Hisham Kabbani, beliau telah
> DIIKTIRAF oleh MUSUH
> ISLAM sedangkan gerakan2 ISlam yang mengambil jalan
> aman pun tidak
> diiktiraf oleh musuh Islam.
>
> CAra aman atau tidak, seharusnya musuh Islam TIDAK
> AKAN REDHA dengan
> kita mengikut AL QUran tetapi AMERIKA telah REDHA
> dengan HISHAM KABBANI.

Apa yg disibukkan oleh Rahman nii ...
Amerika nak redho ke, atau nak iktiraf ke dgn Hisham
Kabbani itu dia punya pasallah! Yg penting usaha
dakwah tetap diteruskan. Kita tak mengejar pun
pengiktirafan dan redho Amerika, kerana yg kita
lakukan semata-mata lillahi taala.

Nik Aziz pun ada mengatakan 'kalau syaitan nak tolong
perjuangan Islam apa salahnya'. Bukan bermakna Nik
Aziz minta bantuan syaitan!

> malah
> Wahabi/Salafi
> Iraq.
>
> Ini kerana KErajaan SAUD adalah kerajaan yang TIDAK
> PERPANDUKAN KEPADA
> WAHABI.
> Kerajaan SAud hanya mengikut telunjuk Amerika dan
> Amerika adalah musuh
> ISlam.,

Si Rahman ni lupa ke bahawa Arab Saudi ni ditubuhkan
hasil kerjasama King Saud dgn Muhammad Abdul Wahab.
Fatwa Saud berdasarkan kpd fatwa wahabi.

Cuba tanya kerajaan Saudi, apa perjuangan Islamnya?
Dia mengambil slogan wahabi iaitu 'Kembali kpd Quran
dan sunnah. Hapuskan bid'ah dan syirik'. Tapi itu cuma
slogan je syeikh ... kata tinggal kata saja ...
Hakikatnya, Saudi dan wahabi hanya berpura-pura.

Kalau nak kembali kpd Quran dan sunnah, nak hapuskan
bid'ah dan syirik, mengapa Saudi 'berkiblatkan'
Amerika yg jelas mereka musuh Islam?

> KAlau tidak takkan ulama2 Wahabi sekarang ini ramai
> yang merengkok dalam
> penjara Arab Saudi.

Yang merengkok dlm penjara Saudi tu bukan ulama'
wahabi. Malahan ulama' ASWJ.

Sejarah telah membuktikan dgn jelas bhw semenjak
kerajaan Saudi dan wahabi berjaya merampas kuasa dgn
menggulingkan kerajaan Syariff Hussin (keturunan
Rasulullah), banyak ahlul bait dan ulama'-ulama' ASWJ
yg ditangkap, dipenjara dan dibunuh oleh tentera
Saudi-wahabi. Mereka terpaksa melarikan diri ke negeri
lain ie jordan utk menyelamatkan diri.

Sehingga sekarang pun ... usaha-usaha tersebut masih
berterusan. Mereka melarang ulama' ASWJ yg bermazhab
mengajar di Masjidil Haram.

Tiba-tiba ... si Rahman ni pulak kata ulama' wahabi yg
ramai dipenjarakan oleh kerajaan Saudi. Tertanya-tanya
pulak saya ... siapa tu? Nasiruddin al-Banni,
al-Jazairi atau Ben Baz?

Apakah ikatan Saudi dan Wahabi telah terlerai?

> mengapa
> perjuangan
>
> Tapi lebih baik inilah dari Sufi yang terus terang
> DIIKTIRAF oleh MUSUH
> ISLAM.

Hai ... di suatu masa sibuk memperkatakan soal jihad,
tapi disuatu masa yg lain menjadi pengampu Amerika
nombor wahid. Adakah ini dikatakan lebih baik.

Hisham Kabbani berdakwah di USA utk mengembangkan
Islam. Amerika nak iktiraf atau tidak itu Amerika
punya pasallah. Usaha dakwah bukan nak kejar
pengiktirafan Amerika pun ...

---Lebarkan Sayap Islam Ke Amerika---