Assalamualaikum,

 Baru-2niee saya pergi membeli belah di sekitar sunway pyramid,kebetulan pula saya masuk ke kedai farmasi gurdian.saya ternampak pewarna rambut jenama loreal,wella. dan di label itu tertera logo jabatan hal ehwal islam malaysia (jhei)sekali dengan tulisan jawi halal.....yang saya heran nie........jenama macam nie macam mana boleh lulus..padahal....nak buat sembahyang tak boleh.........saya muskil........dan sesetengah.org islam......yang tidak berapa arif dengan pewarna rambut ini........mungkin membelinya........tapi yang tahu pulak was -was jadi nya........semua org tahu pewarna rambut style buatan orang putih niee guna bahan yg rambut tidak boleh buat sembahyang......org belah kita tau yg bleh guna mesti inai hitam takpun merah......yg hidup kat malaysia nie takpun pesan org pi buat haji......jadi saya mintak.....ustaz-2 di sini boleh buat penerangan tak.mengapa jenama seperti loreal,wella etc menggunakan label halal yang di iktiraf oleh jabatan hal ehwal islam malaysia.....sekian terima kasih

shahraqib

Kirim email ke