Assalamu'alaikum,

Saya rasa terpanggil untuk 'share' sesuatu maklumat. Kerana ini isu amaty
penting, mungkin maklumat ini panjang sikit.

Ada dua faktor yang boleh menolong disini.

1. Salah satu cara ialah dengan menunjukkan bukti-bukti mukjizat Al-Quran
dan kehebatan Hadis dilihat dari sudut sains.

Terlalu ramai ahli-ahli sains Kristian dan bukan Islam sendiri telah
mengakui kebenaran Al-Quran dan Hadis setelah puas mengkajinya dan
membandingkannya dengan fakta-fakta sains terkini.

Contohnya seorang ahli sains dari Thaailand Dr. Tegata Tejasen yang telah
memeluk Islam selepas melihat hebatnya Al-Quran setelah membandingkannya
dengan penemuan2 sains. Dia ialah seorang pakar kajian sains-kulit. Sains
baru sahaja menemui fakta bahawa deria rasa dalam kulit ada penghujungnya.
Maknanya jika kulit kita terbakar, hingga sampai satu tahap yang amat dalam,
kita tidak akan rasa sakit lagi sebab sudah sampai habis ke penghujung deria
rasa. Dan fakta ini telahpun dinyatakan dalam Al-Quran: " . . Kami gantikan
untuk mereka kulit yang lain supaya mereka dapat merasa azab sengsara itu."

“ Sesungguhnya orang-orang yang kufur ingkar kepada ayat-ayat keterangan
Kami, Kami akan membakar mereka dalam api neraka. Tiap-tiap kali kulit
mereka masak hangus, Kami gantikan untuk mereka kulit yang lain supaya
mereka dapat merasa azab sengsara itu. Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah
adalah Maha Kuasa, Lagi MahaBijaksana.” (Surah An-Nisaa’, 4: Ayat 56)

Dr Tejasen telah memeluk Islam kerana melihat bukti keberanan Al-Quran. Ini
katanya dalam Persidangan Perubatan Saudi ke 8:
Di akhir perbincangan-perbincangan itu, Profesor Tejasen bangun dan berkata:

"Sejak tiga tahun lalu saya telah mulai berminat mengenai Al-Quran yang
telah diberikan oleh Sheikh AbdulMajeed Az-Zindani. Tahun lepas saya telah
memperolehi artikel oleh Profesor Keith Moore yang diberikan oleh Sheik ini.
Beliau meminta agar saya terjemahkannya ke Bahasa Thai dan memberikan
beberapa ceramah kepada umat Islam di Thailand. Saya telah menyempurnakan
permintaan beliau. Anda boleh lihat buktinya di dalam video yang telah saya
hadiahkan kepada Sheik. Daripada kajian dan daripada apa yang saya pelajari
sepanjang persidangan ini, saya yakin bahawa kesemua yang dinyatakan di
dalam Al-Quran sejak 1400 tahun dahulu adalah suatu kebenaran  yang boleh
dibuktikan secara saintifik. Oleh kerana Muhammad
(sallallahu’alaihiwasallam-pent) tidak boleh membaca mahupun menulis, maka
Muhammad (sallallahu’alaihiwasallam-pent) mestilah seorang rasul yang
menyampaikan kebenaran sebagaimana diwahyukan kepadanya oleh Dia Yang Maha
Pencipta. Pencipta ini mestilah Allah, atau Tuhan. Justeru, saya fikir sudah
sampai masanya untuk saya melafazkan ‘Laa ilaaha illallah’, bahawa tiada
tuhan yang berhak disembah selain Allah, ‘Muhammad Rasool Allah’, Muhammad
ialah seorang Rasul Allah"

Perkara perbandingan antara Islam dan Sains ini boleh dicari di beberapa
site:
http://www.salamku.com (Melayu)
http://www.it-is-truth.org (Inggeris)
http://islam.org (Dalam tu ada banyak sub-site mengenai Sains & Islam)

2. Lagi satu ialah dengan mengetahui sejarah asal-usul Kistian ini dengan
lojik. Siapa pengasas sebenarnya? Nabi Isa a.s. atau orang lain? Ada
beberapa site yang berjaya membuktikan bahawa Kristian yang ada sekarang ini
suatu yang bukan asalnya dari Nabi Isa alaihissalam. Sebaliknya diasaskan
oleh seorang yang bernama Paul (atau digelar St. Paul). St. Paul ini asalnya
seorang yang tidak percaya ajaran Nabi Isa alaihissalam. Malah, dia tidak
pernah bersahabat dengan Nabi Isa alaihissalam. Dia salah seorang orang
tinggi dalam kerajaan Roman. Dia juga bertanggungjawab mendera
pengikut-pengikut Nabi Isa Alaihissalam. Tapi, setelah Isa a.s. dinaikkan ke
langit, kononnya Paul dapat 'vision' bertemu Isa a.s.. Lantas dia menerima
ajaran Isa a.s. Bersama-sama St. Barnabas (Injil Barnabas ada menyebut
kedatangan Nabi Muhammad sallallahu'alaihiwasallam) Paul berdakwah di Eropah
yang pada masa itu penganut agama Pagan (banyak Tuhan seperti Zeus, dan
sebagainya).

Disinilah bermulanya masalah. Untuk menarik perhatian penduduk beragama
Pagan yang makan khinzir, tidak berkhatan, dan ada banyak Tuhan, Paul telah
berkompromi dan menyatakan tidak wajib khatan, halal makan khinzir, dan Isa
itu juga Tuhan (anak Tuhan). Sedangkan pada hakikatnya, Isa alaihissalam
tidak makan khinzir, berkhatan dan tidak pernah mengkau dia Tuhan
(nauzubillah)

Ini tidak dipersetujui oleh St. Barnabas.

St. Barnabas pula ialah sahabat Nabi Isa alaihissalam yang amat rapat dengan
baginda. Nabi Isa alaihissalam berkata jika sesiapa jumpa St. Barnabas, dia
berjumpa kebenaran. Jadi, kalau nak banding, antara St. Barnabas dengan Isa
a.s. mungkin serapat macam Rasul sallallahu'alaihiwasallam dan Abu
Bakar-Omar-Usman-dan Ali r.a.lah.
Memang amat rapat, bukan seperti St. Paul yang tidak pernah berkawan malah
memusuhi Isa a.s. semasa Isa a.s. berada di dunia.

St. Barnabas ada menulis ajaran-ajaran Nabi Isa a.s. dan tulisan2nya
dipanggil Injil Barnabas. Injil ini diterima sebagai Injil sah oleh Ketua
Kristian sehinggalah tahun 300++M apabila di-istiharkan tak sah diperakui
sebagai Injil. Ajaran2 dalam Injil Barnabas ini amat selari dengan ajaran2
Al-Quran. St. Barnabas mengakui keesaan Allah. Malah ada disebutkan dalam
Injilnya tentang kedatangan Nabi Muhammad sallallahu'alaihiwasallam.

Kesimpulannya, Kristian yang ada sekarang diasaskan bukan oleh Isa atau
sahabat2 rapat beliau seperti St. Barnabas. Tapi diasaskan oleh seorang
manusia yang pernah melawan beliau sehingga baginda ke langit.

Sedangkan ajaran2 sebenar Isa a.s. tentulah boleh ditemui dari sahabat2
rapat baginda a.s. seperti St. barnabas ini. Dan St. Barnabas memang mengaku
Keesaan Tuhan dan kedatangan Nabi Muhammad sallallahu'alaihiwasallam.

Makjlumat lanjut boleh anda dapati di
http://www.barnabas.net
http://www.muhammad.net
http://www.islam101.com

Semoga maklumat sedikit menolong.
Marilah kita sama-sama berdoa' agar saudara kita itu akan diberikan hidayat
untuk terus berada di dalam Islam.
Amat rugilah dimasa cerdik pandai Kristian pun mengakui kehebatan AL-quran
dan Hadis dan kebenaran Islam, tiba-tiba umat Islam nak keluar pula.

Wassalam.

http://profiles.msn.com.