Mu'alaikumsalam wbt,

Kalau cakap tentang bebudak India ni kan Mencelah, tak suma
dorang tu samseng dan jahat macam setan.  Ada jugak yg bebaik.
Tapikan, Mawar pernah berborak ngan member India tentang
kesamsengan kaum ini.  Dia turut bersetuju,akhir-akhir ni
ramai kaum India yang terjebak dengan gejala sosial.
Menurut beliau, puncanya mungkin daripada kedudukan ekonomi
kaum berkenaan tidak begitu kukuh sehingga mengabaikan betapa
pentingnya pendidikan.  Abih darjah nam, berenti. Kendian mula
la join bebudak jahat.

Cuba mencelah ingat, yg curik bas tengah-tengah malam buta
kat Keramat dulu.  Umur dia, kalau tak silap baru 16 tahun.
Dia dah tak sekolah dah.  Patutnya waktu tu, baru form four.

Kata member mawar tadi lagi, anak-anak Cina jahatnya
menketedarah menatang Esstacy.  Bebudak Melayu kaki fit. India
samseng jalanan dan kaki gaduh.

Baru-baru nih kan celah, Mawar ajakla sorang member Korea yg
datang holiday kat Malaysia ni makan satay Kajang.  Bukanlah
Mawar nak cerita pasai keenakkan satay Kajang tu atau Jem
yg begitu buruk di Kajang.  Sebab kalau nak bukak cerita jalan
jem di Kajang ni, sampai pagi esokpun tak habis - buat nyakitkan
hati jer kalu cerita. Dulu tergerak hati jugak nak buat open
letter kat Dr. Shafie, suruh dia pi cek atau lalu jalan-jalan
yg teruk tu. Tapi last-last, kansel la.

Lepas makan satay di sebelah Stadium Kajang tu kan, awek Korea
tu ajak masuk stadium Kajang sebab tengok lampu bukak - misti
ada bola. Tapi yang nyala 3 tiang jer, yg satu lagi terbakar kut.
3 tiang pun tiga tianglah. Janji ada. Melaka langsung takde.
Sampai pinjam Stadium Cheras nak main. Stadium baru tah bila
nak buat, tiap Ketua Menteri baru,  misti janji nak buat. Bila
cap jari dah kering, pi juai tanah tapak stadium kat Air keroh
tu. Betul tak Org-org Melaka?

Awek Korea ni kan, sekarang ada di Sydney tau! -Referee FIFA
wanita. Kawanpun masuklah,tak sampai tengok 5 minit, yg kat
tengah padang tu tak apa-apa, selamba jer kejar ramai-ramai bola
yg sebijik tu. Tapi yg kuat luar ni pulak,bergumpal-gumpal
gaduh, dia sama dia.  Siap ketuk-mengetuk dengan helmet pulak.

Malu nengok perangai bebudak India tu kat  member Korea tadi,
Mawar ajak dia blah. Sorang pakcik yg turut sama keluar, kasi
tau Mawar bebudak India tu memang salu gaduh bila tengok bola.
Dorang mabuk, katanya lagi.  Mawar percaya jugak sebab nyaris tak
tergeliat kaki terpijak tin kasbeg kat pintu masuk tadi.

Satu tebiat bebudak India ni kan Mencelah, bila tengok bola
misti bawak helmet punya (kalau takat local game la.....
Kalau Piala Malaysia nak bawak masuk stadium, kirim salam la).
Gaduh jer sikit, hempok dgn helmet.  Penyokong lawan jerit lebih
sikit, mula le hayun helmet.  Yg tua sikit, siap sembur sirih
pulak. Merah lantai stadium.

Sebab tu kata sorang member yg jadik referee, dia cukup berbulu
kalau handle game bebudak India yg main. Tak reti bahse langsung
dan samseng!

Sekian, wassalam.

Mawar Berduri

holiday