assalamualaikum............................saya sudah lama mengikuti
persembahan sahabat-sahabat dalamhalaman ini.bagi saya saya lebih
suka membaca pendapat orang dan memerhatikan sahaja.yang bagus tu memang
bagus,tapi banyak juga yang memboringkan.saya sangkakan disini medan untuk
muzakarah tentang ilmu dan islam.tapi banyak sangat cerita politik yang
entah apa-apa dan bernafsu cerita-cerita macam tu tak payah masuklah buat
orang lain tumpang saja..sehinggakan ada yang terseleweng sampai sanggup
mengatakan kalau Rasulullah ada dizaman ini Rasulullah akan undi pas.....jauh
menyeleweng dan menyesatkan....
kalau dah pandai buatlah cerita macammana nak lawan orang-orang melayu
kristian buat web menghentam orang islam macam siTIGER lawan .Bila diperhatikan
lebih suka baca cerita 'saya memfitnah doktor akbar',iklan-iklan,gambar
kekejaman israil daripada cerita politik yang remeh -remeh yangbuang
masa  saja.yang dia tahu orang ini tak betul ,orang itu tak betul.Rasulullah
dulu takpun hari-hari asyik cerita abu lahab tak betul abu jahal
tak betul orang ini sesat orang itu sesat ,sebab itu bukan kerja orang
mukmin,asyik cerita aib orang...ingat aib kita macamana ?..........kalaulah
kita asyik menyalahkan musuh,musuh lagi kuat menyakat....macamana orang
tua menyakat budak .....Kita marahkan amerika, kita yang borong barangan
amerika,rokok amerika tak lekang dari poket kita......marahkan hindu
kerana meruntuhkan masjid babri ,tapi wayang hindu kitalah peminatnya...........Saya
teringat semasa saya ditrengganu dulu,apbila selesai sembahyang jumaat
saya pulang kerumah,tetapi orang disitu belum pulang lagi.dalam hati saya
hebat juga orang disini.tapi sebenarnya; apa yang berlaku ialah dalam
perjalanan pulang dari jumaat masing masing tersangkut dekat kedai tengok
cerita HINDUstan ,...sampai tak sempat balik kerumah ....baliklah kerumah
dulu ,dirumah pun ada tv.Esok lusanya saya keluar ke pasar malam ,disitu
terlalu bising dengan lagu-lagu HINDU ,saya tanya orang disitu,mereka kata
disini kalau semalam cerita hindu di tv hari ini pasar malam ada jual tapenya.
Disini saya amat tertarik dengan huraian TUAN HAJI MOHAMAD JUSOH ,dia
tak pernah mengatakan orang ini sesat,orang itu sesat,sebaliknya dia menghuraikan
apa itu kesesatan. yang kalau kita teliti betul-betul banyak dikalangan
yang pandai kata orang sesat tu pun tak tahu ..entahlah....
wassalam..............

Kirim email ke