....cuma penampilan saya tidak seper ti geng
> kamu ....mengutuk menghina
> dan sebagainya...

OK LAH.. TEMAN RASA BERBESAR HATI LA KERANA SAUDARA
JUGA RUPANYA SEDANG BERUSAHA MENDAULATKAN ISLAM..
TERUSKAN LAH USAHA SAUDARA,.. DAN TEMAN BAGI PIHAK
RAKAN-RAKAN PAS YANG LAIN MEMOHON MAAF ATAS KEKASARAN
BAHASA KITORANG SELAMA NI DAN SBGNYA..

SEBENARNYA….. TAK DE SIAPA YANG SUKA MELUKAKAN HATI
KAWAN SENDIRI… DAN TAK DE SIAPA YANG SUKA BERTEKAK
DENGAN KAWAN SENDIRI TAPI APA NAK BUAT….
KADANG-KADANG, DENGAN "LUKA" ITU LAH KITA MULA
"CELIK"… KADANG-KADANG UJIAN YANG ALLAH BAGI TU AMAT
PERIT DAN AMAT MELUKAKAN HATI TAPI HASILNYA,
ALHAMDULILLAH, HATI KITA MULA CELIK UNTUK MENGENAL
ALLAH DAN MENDEKATKAN DIRI PADA ALLAH….

SO.. LEPAS NI INSYA ALLAH, KITORANG DAH NAMPAK
PEMIKIRAN SAUDARA NI SEJAJAR DENGAN KITORANG DAN
HARAPNYA, LEPAS NI KITA BOLEH BERBINCANG DGN CARA YANG
LEBIH BAIK/LEMBUT..

> hairan macam mana seorang pendakwah islam berfikiran
> sempit begini...

TEMAN HAIRAN LA.. NGAPA ORANG LAIN KATA ORANG PAS NI
BERFIKIRAN SEMPIT.. TEMAN DULU PUN, SEBELUM TEMAN DOK
DALAM PAS (DULU, TEMAN UMNO), TEMAN PUN TUDUH DIORANG
(ORANG PAS) CAMTU.., TAPI ONCE TEMAN DAH JOIN PAS,
TEMAN RASA FIKIRAN TEMAN LEBIH TERBUKA DAN SENTIASA
DIPANDU OLEH 2 KHAZANAH YANG RASULULLAH SAW TINGGALKAN
TU (AL-QURAN DAN HADITH).. DAN KINI, TEMAN PULAK YANG
TERSENYUM BILA ORANG LAIN KATA PAS BERFIKIRAN SEMPIT..

PAS NI, DASARNYA (MEMBELA ISLAM) DAH BETUL DAH.. JADI,
WHY NOT KITA SOKONG PARTI YANG MEMPUNYAI DASAR YANG
BETUL NI.. KALO NAK HARAP UMNO BETULKAN DASARNYA (BELA
MELAYU) BILA NAK TERCAPAI.. SEBAB PEMIMPIN DIA SENDIRI
MACAM NAK JAUHKAN DIRI DARI ISLAM.. KALAU ISLAM DAH
TERBELA, MELAYU AKAN TERBELA DENGAN SENDIRINYA, INSYA
ALLAH.. ORANG ISLAM KAT M'SIA NI RASANYA LEBIH RAMAI
DARI MELAYU SEBAB MUALAF PUN ISLAM JUGA.. CARILAH
PARTI YANG MEMPERJUANGKAN "AGAMA", BUKAN YANG
PERJUANGKAN "BANGSA".... KALAU SEKADAR PERJUANG
BANGSA, KITA TAK DAPAT APA.. TAPI KALAU PERJUANG
AGAMA, INSYA ALLAH, GANJARANNYA ALLAH SEDIAKAN DI
SYURGA....

dan saya cuba menyeru kepada
> perpaduan agar kita jadi kuat menentang musuh yang
> lagi nyata dan
> terang...

KALAU ZAMAN RASULULLAH SAW DULU, MUSUH YANG NYATA LAGI
TERANG IALAH YANG MENENTANG ISLAM, TERUTAMANYA BAGI
MEREKA YANG MENGAKU ISLAM TAPI MEMBURUKKAN ISLAM, DAN
MENENTANG HUKUM ISLAM.. JADI.. TEMAN SOKONG SAUDARA..
MARI LA KITA SAMA-SAMA MENENTANG MUSUH ISLAM NI..

bila kita tanya kenapa masih tak tegak hukum
> islam dikelantan dia kata kerajaan pusat control dan
> dia tak boleh buat apa apa

MEMANG BETUL PM TAK BAGI TEGAKKAN HUDUD KAT M'SIA NI..
TEMAN SENDIRI DENGO UCAPAN PM DALAM BERITA HARI
TU..(MAAF TAK INGAT BILA TARIKHNYA, TAPI SEBELUM
BELANJAWAN RASANYA).. PM KATA DIA TAK KAN BENARKAN
MANA-MANA NEGERI PUN LAKSANAKAN HUDUD DAN KALAU ADA
YANG BUAT JUGAK, DIA AKAN AMBIK TINDAKAN...

HA.. KALO NAK LEBIH TEPAT LAGI, TEMAN RUJUK PADA
KATA-KATANYA DI NILAM PURI PADA 3 MAC,1994
"KITA (K'JAAN PUSAT" AKAN MENGAMBIL TINDAKAN JIKA
KELANTAN MENERUSKAN USAHA MELAKSANAKAN HUDUD"
(RUJUKAN : MAJALAH EDITOR SURIA JANIB )

DAN BANYAK LAGI KATA-KATA PEMIMPIN UMNO LAIN YANG
DIPETIK DALAM MAJALAH NI, KALO NAK, BOLEH LA TEMAN
BAGI LAGI KATA-KATA MENTERI LAIN TU...

KALO BETUL UMNO NAK KEPADA ISLAM, AWAT DIORANG TAK
LAKSANAKAN HUKUM ISLAM..? DAN KALAU BETUI DIORANG NAK
M'SIA NI ISLAM, DAH LAMA DAH DIORANG SOKONG HUDUD ,
KAN DAH BERPULUH-PULUH TAHUN DIORANG MEMERINTAH.. NAK
TUNGGU APA LAGI..??

so marilah kita lengkapkan diri kita agar mampu
melawan ancaman yahudi ini dulu
> dengan memperbaiki iman
> ,taqwa,dan perpaduan kita penting untuk mengembling
> tenaga untuk itu

MASA ZAMAN RASULULLAH SAW DULU, ORANG YANG NGAKU ISLAM
TAPI MENGHINA ISLAM TU LA YANG TERLEBIH DULU PERLU
DIPERANGI KERANA MEREKA LAH DALANG YANG BOLEH
MENJATUHKAN ISLAM NI.. CONTOHNYA, KALAU SEMASA
PEPERANGAN, ADA ORANG YANG MURTAD, MAKA TANGGUNGJAWAB
MEMBUNUH ORANG YANG MURTAD TU ADALAH LEBIH DULU PERLU
DIUTAMAKAN SEBELUM MEMBUNUH ORANG KAFIR KERANA ORANG
YANG MURTAD TU DIKIRA MENJATUHKAN MARUAH ISLAM DAN
MUNGKIN AKAN MEMBURUKKAN ISLAM  LEBIH LAGI..
BERBANDING ORANG KAFIR YANG MEMANG TAK FAHAM ISLAM...

Saya tak benci Pas malah saya sayang
> pas . Saya sayang tg. Nik Aziz, TG Hj. Baki (Chenor)
> Tg.Imam hj. Sanusi (To'
> kai) dan banyak lagi ulama' yang menyokng perjalanan
> pas yang lain.

ALHAMDULILLAH KALAU CAMTU.. TAPI NGAPA SAUDARA TAK
SAMA-SAMA TURUT BANTU PERJUANGAN PAS SECARA
LANGSUNG... KALAU KITA BERSATU, LEBIH RAMAI, KITA AKAN
JADI LEBIH KUAT... INSYA ALLAH