>From: "omar laden" To: [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
>[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] Subject: RE: H-Net* Haram Memakai
>Tudung? Date: Tue, 06 Feb 2001 01:03:56 -0000

( assalamualaikum,,komen saya di dalam perenggan )
>assalamualaikum...
(waalaikumsalam)
> [...]

>cuma sebagai manusia kita perlu bersyukur dan dapat menerimanya bahawa
>manusia itu kerdil. allah swt itu adil dengan ciptaannya dimana dosa lawan
>pahala , surga dan neraka, jahat dan baik, perempuan dan lelaki,so
>kenapakah kita nak pertikaikan ciptaan allah swt.di dalam alam kuburpun
>yang akan ditanya adalah apa agama kamu, siapa nabi kamu dan tak adepun
>ditanya apa kah negara kamu negara islam. so yang penting kita kena
>perkukuhkan dulu diri kita agar jangan rapuh sebagaimana orang yang murtad
>walaupun mereka ini kuat beragama dan lepas tu kita nak salahkan orang lain
( apa perasaan saudara kalau saudara berada di tempat ayahnya si hartini dan
saudara pergi mengadu kepada pihak berkenaan,,tidak dilayan,,saudara cuba
mendapat simpati masyarakat sekeliling,,masyarakat sekeliling pulak akan
berkata,,herm kami nak perkukuhkan keluarga kami dulu)

>yang sebenarnya ialah kita cuba untuk mencari kesalahan orang lain di mana
>kita cuba untuk menutup kelemahan kita.so kita kena belajar untuk bersyukur
>dengan keadaan negara kita yang amat kini dan kadangkala cuba digugat
>dengan reformasi ala indondan filipina
( Saya tidak nafikan bersyukur itu sangat penting tetapi konsep bersyukur
yang saudara utarakan boleh diterima pakai oleh orang orang yang mengamalkan
hidup aku aku,,engkau engkau,,kubur lelain..biasala sifat orang kita,,selagi
tak terkena batang hidung sendiri dengan beranggapan orang yang dizalimi dan
orang yang murtad tu orang lain bukannya ada sangkut paut dengan kita,,tapi
kalau kita menganggap umat islam tu bersaudara,,tentu kita akan berasa sakit
juga peha kanan apabila peha kiri dicubit..)