Sekarang nie sykt buat strategi marketing .. buat panggilan kerumah.... jadi sesapa yang dapat panggilan dapat hadiah lah.. dapat melancong.. la.. kadang-kadang benda tu betul.. kadang-kadang terkena jugak.... tengok syarikat la... macam cerita nie...

-------Original Message-------

Date: Monday, April 30, 2001 11:38:11 PM
Subject: [x-utm 91-96] Fw: Kisah panggilan tepon dapat tiket free melancong

-------Original Message-------

Date: Monday, April 30, 2001 11:36:29 PM

Seminggu yang lepas aku terima panggilan telepon dari sebuah sykt pelancongan menawarkan voucher berupa penginapan di resort mereka di 4 tempat iaitu di KT, Kuantan 2 dan PD. Tiket boleh ambik kat JOTIC JB tapi dengan syarat.. nie yang tak sedap dengar.. dengan syarat mesti dengar penerangan selamat 90 minit untuk 4 destinasi tersebut...... Uhhh.. setakat 90 minit kejap aje.... dapat free voucher .... sanggupppp....

Buat survey sikit sebelum nak pegi.... kawan-kawan kata... nanti kena jadi ahli kelab pelancongan tu.. baru buleh dapat... ahli kelab mahal gilee... Jadi cancel lah aku nak pegi.. takpe lah tak dapat free melancong pun tak pe....

Balik rumah... orang yang call semalam tepon lagi... "bang.. confirm datang ambik tiket...." Aku cakap tak confirm... sebab dah balik rumah... "aiseyy bang... semalam abang cakap confirm macamana nie... abis lah saya gaji kena potong la ini macam... (singh) ..." " macamana saya mahu pegi.. baby sitter tak buleh jaga sampai malam.. you suruh ambik jam 7.00 ptg... saya nak ambik tiket tgh hari awak tak kasik... cakap dapat hadiah... bagi aje la.... tak payah lah suruh dtg sampai 7.00 ptg.." " aiseyy abang.. semalam abang cakap confirm... saya sudah ambil nama.. tiket sudah tempat... harga RM600.. habislah gaji kena potong...tolong lah abang.. datang"

kesian jugak.. kat singh nie... ok lah aku datang .... dalam perjalanan singh tu call lagi... tanya sudah pegi ke belum.... haiii... beriya-iya benor... memang nak bagi free la.. nie..
Sampai kat Jotic.. tengok orang dah ramai.. isi borang... naik tingkat atas.. lecuter UTM pun ada....sembahyang maghrib dulu... cakap dgn isteri .. dapat tiket kita cabut... tak larat anak kecik 2 bulan dengan 2 tahun pegi kat tempat ramai orang macam tu.... voucher free punya pasal...... sanggupoppp....

Dah selesai sembahyang,.... sampai lah giliran aku untuk menjawab segala yang aku jangka bermain di fikiran ku... walauapapun berlaku.. yang pasti aku akan tunggu 90 minit .. dapat voucher free.. cabut.. dia nak suruh jadi ahli kelab ke.. dia nak jual barang ke.. itu dia punya pasal..

Datanglah sorang pompuan bawak aku ke meja bulat dalam riuh rendah dengan keluarga lain... aku tengok .. macam aku jugak diorang nie kena kelentong ngan singh tu...

Bermulalah babak yang aku jangkakan..... memang benar apa yang dijangkakan.... dia jual membership.. tapi bukan macam TIme SHares ( Time share ni menatang apa pun aku tak tahu.. sampai situ baru aku tahu).. aku enggeh semacam aje.. dia tanya berapa kali pegi melancong... tak akan aku nak kata tak penah pegi.... penah la dengan rombongan office.. nak harap pegi sendiri .. sejak kawin tak penah pegi.... dia tanya berapa habis setahun pegi melancong.. ishhhh mana penah pegi melancong... tapi voucher free punya pasal... enggeh semaacam la.... RM 1200 setahun. Dia pun makin rancak tanya soalan.. dia bawak aku ngn isteri ngn anak berengkai 2 orang tu bawak tengok gambar-gambar resort dia sebanyak 22 tempat kat Malaysia dan entah berapa tempat kat luar negara.... macam lah aku nie customer yang berpotensi untuk beli membership dia...enggeh ajelah...

dah hampir tiga jam... habis dah dia explain... kata 90 minit aje.. alahhh alaang-alang sampai... tunggu ajelah nak dapat hadiah free...

Akhirnya dia panggil manager... untuk declare harga yang aku layak ambik untuk jadi membership.... dari apa yang dia interview aku selama 3 jam.. dan dari apa yang aku feedback.. dia kata aku layak ambik 25000 atau 35000 point. Manager tu kira.... dalam hati aku.. kalau kena bayar RRM50 sekali pun aku tak ambik dan tak bayar..... Kira punya kira... 1 point RM1.40 .. bayangkan 35000 point.. RM 49000.. giler... kalau 25000 point.. huhhhh ....lebih kurang la tu... mana nak cekau duit.. lagipun aku bukannya kaki melancong.. tanpa cakap banyak aku terus cakap tak mampu.. dan tak mahu.. apa yang aku mahu... hadiah free itu ..saja... kau kena kasi sebab aku dah duduk lama dah dekat 3 jam. kalu tak kasik ... siap ... aku balik .... la.... Sales dia nampak bengang ... dia ingat buleh dapat komisen.. silap orang la dik.... tunggu lebih kurang 30 minit.. voucher siap dapatla aku tiket penginapan free dalam caravan dekat PD Duta palm resort pada 6 dan 7 hb ni.. ingat nak jual.. kat sesapa yang nak.. dapat RM 100 dua jadi lah... tapi pikir-pikir aku tak penah gi melancong lagi.. pegi lah kali nie...

Jadi dari apa yang aku alami ni buleh lah dikongsi bersama... janganlah membazirmasa semata-mata nak dapat tiket free melancong.. silap-silap dia tak kasik... sebab cabut awal. macam aku tak pe ... sabar menunggu walaupun anak berak 2 kali kat situ .. dua kali tukar lampin dalam jamban. Masa dia call suruh pegi ambil tiker free tu ... aku tanya.. ni kalu pegi ambik tiket free .. kena apa bayaran ke.. kena jadi ahli kelab ker... dia kata tak... dia kata cuma nak bagi abang duduk kat resort kami yang baru buka.. cis .. tipu punya singh.. buat penat aku pegi ajer...tapi kalu ader free lagi... buleh jugak apa salah nya... nilah masa nya nak melancong ngan anak bini .. freeeee..... he he heh ehehhehe....

Ok itu saja.. lah..tengah plan nak cuti 6,7,8,9, pegi PD dan terus balik kampung....

Yahoo! Groups Sponsor
www.debticated.com

BACALAH ----->