Assalamualaikum wr. wb

Perniagaan MLM sebenarnya tidak memerlukan kita
meninggalkan perkerjaan. Apa yang perlu kita lakukan
sebenarnya hanya mengambil masa 1-2 jam sahaja
untuk memajukan diri kehadapan.

TETAPI..!!!!!!!!!!!!!!!!
Sekiranya kita melakukannya dengan bersungguh-sungguh
sudah pasti kejayaan akan menyebelahi kita.  Mengapa
saya mengatakan begitu?????  kerana dalam Alquran pun
menyatakan rezeki kita datangnya daripada berniaga
iaitu 9/10. Walau dengan apa carapun pokoknya halal.
Setiap apa yang kita berusaha untuk mendapatkannya
pasti Allah akan membantu yang penting kena gaya dan
jalannya.

Mungkin MLM dulu dan sekarang berbeza, dimana hanya
diceburi oleh golongan suri rumah atau berpendapatan
kecil.  Tetapi.....sekarang dunia telah berubah dimana
ramai golongan professional telah menceburinya dan ada
setengahnya telah menjadi Jutawan.  Mungkin
saudara/saudari tidak percaya tetapi sekiranya
saudara/saudari masuk kebidang tersebut, semuanya akan
berlaku tanpa disedari.

Semakin kaya kita tetapi semakin sibuk dengan urusan
kerja....sehingga waktu untuk keluarga hampir tiada.

BERBEZA DENGAN MLM......
dimana penat lelah kita akan terbalas bila kita
bekerja keras.

Disini jelas wang diperolehi daripada titik perluh
kita selama ini (asset), walaupun kita sakit, tidak
dapat bekerja, tetapi kita tetap dapat ganjaran dari
asset, dimana wang tetap mengalir dari aset.  Maka
itulah dinamakan wang berkerja untuk orang bukan orang
bekerja untuk wang.

Bah kata bidalan Melayu;
"Berenang-renang kehulu, berakit-rakit
ketepian,bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang
kemudian.

Ramai golongan professional telah menceburinya MLM.
Ini kerana mereka ada kebebasan masa. dan tak terikat
dengan kerja.

Mengapa...???????
Ini kerana pendapatan yang amat lumayan dan income
yang
berterusan juga kehidupan yang selesa.

Sampai bila ......???? kita hendak berkerja untuk
mencapai impian orang lain....sedangkan impian dan
matlamat kita tidak kesampaian.......

Masih ramai di antara kita keliru/takut dan tidak
percaya untuk menceburi bidang MLM.  Masing-masing
berangapan bahawa semua MLM adalah perniagaan
yang berkonsepkan PIRAMID.

Saya telah banyak membabitkan diri dalam MLM tetapi
kesemuanya yang saya dapati mementingkan diri sendiri
saya yang bekerja keras bagai nak gila, tetapi orang
atas yang dapat ganjaran dengan usaha orang bawahan.

ATAU
bermodalkan dalam jumlah RM....lepas tu duduk diam 2-3
bulan kemudian orang bawah buat sama seperti kita dan
seterusnya

ATAU
bermodalkan RM.....beli produk untuk kegunaan sendiri
kemudian untuk mendapatkan keahlian percuma recruite
10 orang dapatlah keahlian percuma dan seterusnya.

Ini tidak adil kerana usaha kita orang lain yang
mengaut keuntungan sampai bila kita nak buat
begitu....Tepuk dada tanya selera.......????

TETAPI.....SEDAR KE SAUDARA/SAUDARI...?????

Tidak semua MLM berkonsepkan piramid.  Cari company
yang telah lama bertapak dan study pasaran sahamnya,
semakin turun atau naik.  Ini telah terbukti kepada
diri saya sendiri, dimana saya tidak mahu pisang
berbuah 2X sebelum menceburi ke bidang tersebut, saya
telah mengkaji terlebih dahulu hampir 1 tahun untuk
memilih yang terbaik dan bukan SYARIKAT MLM YANG
BERKONSEPKAN PIRAMID.....memang amat berbeza sekali
PERCAYALAH.....

SAUDARA/SAUDARI PERLU BIJAK MEMBUAT PILIHAN!!!!!!!

Saya percaya jalan yang saya pilih bertepatan ianya
bukan berkonsepkan PIRAMID. Ini telah terbukti kepada
diri saya sendiri yang mana upline saya tidak dapat
apa-apa sedangkan income saya lebih tinggi darinya.

Tiada explotasi dan usaha bersama bukan daripada satu
pihak juga bukan pihak bawahan sahaja.
Saudara/saudari perlu faham bagaimana kita dilatih
untuk mendidik orang bawahan kita, yang mana kita
perlu bantu orang dahulu.

Saya memang percaya yang MLM adalah salah satu cara
untuk kita mencapai impian dan matlamat kita.

Dimana pekerjaan ini saya hanya lakukan sambilan
selama 1jam sahaja dan saya telah menerima pendapatan
yang tidak dijangka-jangka............(iaitu
lebih besar dari gaji saya sekarang) tanpa
meninggalkan perkerjaan asal saya, juga tak perlu
fikirkan orang atasan saya.  saya bahgia dengan
Syarikat MLM yang saya ceburi.

Sampai bila kita hendak bekerja untuk mencapai impian
orang lain????????????
Fikir-fikirkan..............

Umpama kita tanam pokok durian hasilnya cucu dan cicit
kita merasa....

bersambung......