assalamualaikum

Kita sebenarnya tidak tahu adakah 'terrorist' itu
orang Islam atau bukan Islam. Tapi informasi
dari pihak barat mengatakan yang ia dilakukan oleh
orang arab (Islam). Sebenarnya segala bentuk
keganasan sering dikaitkan dengan Islam. Itulah yang
sering dikatakan oleh pemimpin-pemimpin
kafir barat. Mereka akan memburukkan apa-apa yang
berkaitan dengan Islam (Ehhh. sama pulak macam
pemimpin planet Malayrikh!!!)

Saya 100 % menyokong jika ia dilakukan oleh orang
Islam. Orang Islam mempunyai pelbagai sebab.
Islam takkan menyerang kalau tidak diserang. Ini
kerana Islam PADA MASA KINI sering ditindas
seperti kezaliman yang berlaku di Palestin,
Afghanistan, penyembelihan, rogol beramai-ramai di
Bosnia oleh tentera kafir terhadap wanita Islam,
kezaliman dan bagaimana pula dengan peperangan
Amerika-Iraq suatu masa dahulu yang mengorbankan
rakyat Iraq tak kira lelaki, perempuan, tua
muda, kanak-kanak, bayi dan banyak lagi.

Apa yang berlaku dekat WTC memang relevan pada masa
kini. Habislah orang Islam jika asyik dengan
perangai kesian. Kesian dengan kanak-kanak, orang awam
yang tidak bersalah. Pernahkah anda
(yang tidak menyokong) terfikir apakah amerika merasa
'kesian' dengan apa yang berlaku jika
melibatkan negara Islam? Apakah yahudi lakhnat
'kesian' dengan orang Palestin, kanak-kanak,
bayi, orang awam yang tidak bersalah. Diulangi
bangaimana pula dengan nasib orang awam, tua
muda, kanak-kanak, bayi di Iraq, Afghanistan dll???
(Dengan pemikiran 'kesian' dan Islam bukan
macam itu dan macam inilah juga mahdey senang memijak
kepala rakyat yang berfikiran 'kesian' ni.)
Setiap peperangan tentu ada yang terkorban tak kira
tua muda, kanak-kanak, bayi, haiwan dan
sebagainya. Kejadian dekat WTC itu bukan bermakna
Islam yang memulakan apa yang dikatakan
'keganasan'. Fikirlah siapa yang sering menindas dan
melakukan keganasan terhadap orang Islam
terlebih dahulu. Kejadian WTC itu mempunyai maksud
yang tersirat. BARU SEHARI ORANG ISLAM
(DIANDAIKAN) SERANG NEW YORK DAH KECOH-KECOH. DI
PALESTIN HARI-HARI BERLAKU KEZALIMAN TAK ADA
PULAK ORANG YANG BERI PENDAPAT TERUTAMA GOLONGAN YANG
TAK MENYOKONG TU!! 'PERAMPAS/PENGGANAS'
(DIANDAIKAN ORANG ISLAM) YANG BERANI MATI KENA KONDEMN
PULAK. KITA SEBAGAI ORANG ISLAM YANG TAK
MENYOKONG NI APA PULAK SUMBANGAN/IDEA KITA???

"Kalau nak serang terus Israel Naval/Army or the
American Naval/Army Base...." tanpa mengorbankan
orang awam dan sebagainya (sememangnya Islam juga
tidak membenarkan perempuan, kanak-kanak,
tumbuh-tumbuhan dsbnya diusik) berikan dalil-dalil
anda yang negara Islam manakah yang sudah
cukup kaya dan mampu untuk membuat senjata-senjata
yang canggih, jet-jet canggih dan segala yang
canggih belaka dan tak perlu merampas kapal terbang
saper-saper.

Umat Islam memang digalakkan mempunyai senjata yang
sama atau lebih 'power' seperti senjata
musuh. Ini semua ada dalam Islam. Bermakna kita juga
kena lakukan 'sesuatu' jika musuh kafir
melakukan 'sesuatu' terhadap kita. Bukanlah bermakna
kita ikut rentak si musuh kafir pulak.
Tapi, itu kalau ada senjatalah... Tapi kalau Islam
jenis 'kesian' ni pakai taroh dalam muzium
ajerlah senjata-senjata tu kalau adapun... Tapi Islam
jenis 'kesian' ni kalau ada senjata pun tak
pakai juga dengan alasan tak mau dikatakan ikut macam
perangai musuh atau alasan biasa seperti
Islam bukan macam tu dan Islam bukan macam ini

Apabila berlaku sesuatu kejadian yang melibatkan orang
Islam seperti WTC sering kita dengar Islam
bukan menggunakan cara ini untuk menyelesaikan masalah
itu. Islam bukan macam tu, Islam bukan
macam ni. Come on la, kita kat Malaysia ni mudah ler
cakap cara itu tak kena, cara ini tak kena
dengan Islam, kita disini sebenarnya tak rasa dan tak
betul-betul 'feel' apa yang rakyat
Palestin, Iraq dll yang sengsara dengan kezaliman
amerika dan yahudi ini. Lihatlah Yasir Arafat
tu bincang dari dulu sampai sekarang dengan puak
israel tu tapi sampai sekarang apa yang penduduk
Palestin dapat? Terus terang saya dah naik menyampah
tengok muka Yasir Arafat. Puak yahudi
nasrani ni memang anti dengan Islam ni sampai Qiamat.
Nak bincang apa lagi. Suka atau tidak kita
dengan peperangan suatu masa nanti kita (Orang Islam)
tetap akan berperang dengan orang kafir ni.
Itu semua ada dalam Islam.

Islam bukanlah pondan (macam korang yang tak
menyokong) sampai si kafir yahudi nasrani sembelih
umat Islam sewenang-wenangnya, ditembak
sewenang-sewenangnya, dirogol sewenang-sewenangnya,
tanah
air dirampas sewenang-sewenangnya, masih kita kata
Islam bukan selesaikan masalah itu dengan cara
itu dan ini, Islam sebenarnya macam ini... Islam
sebenarnya macam itu... kasihan dengan orang
yang tidak bersalah (boring betul). Keadaan di tempat
kita yang 'aman' ni boleh ler kita cakap
macam tu. Contoh seperti kemungkaran patut kita tegah
dengan tangan (kuasa), kalau tak mampu
dengan perkataan kalau tak mampu juga barulah dengan
hati. Ini 'hati' yang diambil dahulu...

BAGAIMANA DENGAN NASIB ORANG ISLAM SENDIRI??? Dengan
bangsa kafir kesian, kesian orang awam yang
tak bersalah ler, bayi yang masih kecil dll. HABIS
RAKYAT PALESTIN, IRAQ, AFGHANISTAN DLL KIRA
BERSALAH LER, BAYI-BAYI, KANAK-KANAK ISLAM KIRANYA
BERSALAH LER? KIRA OK LER KENA BUNUH TU?
ORANG AWAM DI NEGARA ISLAM KIRA LANTAKLAH KALAU KENA
BUNUH PUN? JANGAN MUDAH LUPA OK.

Bagaimana pula jika ahli keluaga anda disembelih,
bayi, kanak-kanak, orang awam yang tidak
bersalah dirogol, ditembak, negara anda dirampas
dengan kafir amerika/yahudi lakhnat? Anda pulak
bawa helikopter nuri pergi langgar statue of liberty
:). Apakah perasaan anda bila orang Islam
Palestin, Iraq, Afghanistan dll kata Islam bukan
selesaikan masalah dengan cara itu? Memang betul
pun kata mereka yang Islam bukan selesaikan masalah
dengan cara itu? Yang kau pergi langgar
statue of liberty tu buat aper :).

Habis Islam ni macamana ha? Duduk di rumah
senyap-senyap ajer kut? PATUT LER KENA TINDAS!

***apa-apapun saya minta maaf kepada semua umat Islam
jika ada yang tersinggung. pendapat ajer...
***semoga rakyat amerika yang beragama Islam dan
seluruh umat Islam dilindungi Allah SWT.