"habis kau sokong serangan israel terhadap palestein ? tolong buka mata
 sikit kawan"

Terima kasih kerana menyedarkan saya TAPI macamana saya nak sedar
kerana atas sebab apa pula saya sokong serangan israel terhadap
Palestin??????

> jangan jadi buta tapi celik sebab Allah amat marah
> terhadap mereka yang pura-pura buta kat dunia nie
> sehingga Allah janjikan pada mewreka neraka jahanam
> tentang serangan terhadap amerika tu ada bukti ker
> sapa yang buat

InsyaAllah saya akan celik luas-luas dan saudara pun celiklah luas-luas
dan baca semula perenggan di bawah, awal-awal lagi saya dah tulis macam ni:-

> Kita sebenarnya tidak tahu adakah 'terrorist' itu
> orang Islam atau bukan Islam. Tapi informasi
> dari pihak barat mengatakan yang ia dilakukan oleh
> orang arab (Islam). Sebenarnya segala bentuk
> keganasan sering dikaitkan dengan Islam. Itulah yang
> sering dikatakan oleh pemimpin-pemimpin
> kafir barat. Mereka akan memburukkan apa-apa yang
> berkaitan dengan Islam (Ehhh. sama pulak macam
> pemimpin planet Malayrikh!!!)
>
> Saya 100 % menyokong jika ia dilakukan oleh orang
> Islam. Orang Islam mempunyai pelbagai sebab.

Pendapat saya adalah berdasarkan jika atau diandaikan yang
menyerang itu orang Islam. Check balik... Bukan saya sokong 100%
cakap amerika yang cepat-cepat menuduh pihak yang bertanggungjawab
adalah orang Islam. Maksud saya adalah menyokong (serangan ke atas
pusat kekuatan mereka) hanya/sekiranya yang terlibat itu adalah orang Islam.
SAYA PUN TAK MENYOKONG JIKA YANG MENYERANG ITU KAFIR!!! (sokong atas sebab apa??)
Lagi satu "serangan terhadap orang awam" ni amerika yang cakap.
SEBENAQNYA ORANG DAH TERMAKAN DENGAN ISTILAH "serangan terhadap orang
awam". Fikirlah seperti apa yang kawan-kawan kita cakap tentang fungsi
bangunan-bangunan seperti WTC dan Pentagon. Kalau yang diserang itu
DisneyLand/Hollywood bolehlah dikatakan "serangan terhadap orang awam".

> kemudian diaorang terus serang afghan
> tak zalim ker tuh
> sekarang terus buat kenyataan terus nak ganyang
> Taliban
> berhati perut ker tu
> antum tau siapa taliban tu
> sedara kita seislam macam palestein dan macam negara
> islam yang lain yang ternaya

Di tanya balik soalan ni kepada saya. Pendapat saya sebelum ini
menggambarkan saya menyokong amerika??????? Saudara faham ker apa yang
saya tulis???

> saudara nak tau serangan terhadap amerika adalah
> rancangan jahat yahudi untuk menutup mata dunia afgar
> berpaling dari melihat palestin
> sapa tahu pilot yang merempuh amerika adaklah
> yahudi?????.................

Tahukah saudara

1. siapa sahabat baik amerika?
2. siapa sebenarnya yang menguasai ekonomi amerika/dunia? - orang
   amerika atau yahudi?
3. amerika ini digerakkan oleh siapa sebenarnya? - orang amerika atau
   yahudi?
4. bangsa yahudi bukan setakat tinggal di israel sahaja.

1. Logikkah yahudi 'mencari pasal' dengan melakukan sesuatu untuk mendapat sokongan amerika atau "untuk menutup mata dunia afgar berpaling dari melihat palestin" dengan menyerang 'pusat kekuatan' mereka sendiri. (TAK MUSTAHIL DUA-DUA SYAITAN) 2. yahudi dan amerika saling bergantung antara satu sama lain. Apakah selama ini yahudi tidak mendapat sokongan dari amerika? Contoh macam nilah:- Kita ada sahabat yang kuat (bergaduh). Semua orang tak berani dengan dia. Kita ni kira 'kamcing' dengan dia la lebih kurang macam adik beradik. Logikkah bila kita geram dengan si mamat kita bakar rumah sahabat kita yang kuat ni semata-mata 'tektik' untuk belasah si mamat? Apasal kita tak 'hasut' sahaja untuk belasah si mamat??? Pada hal tiap-tiap hari kita 'lepak' rumah dia. 3. Tak pulak saya katakan yang menyerang tu orang Islam pulak. 4. Kalau yang serang itu yahudi sekalipun mengapa kita perlu berpaling dari melihat palestin??? Siapa yang berpaling??? Dan kenapa?? New York tetap New York dan Palestin tetap Palestin. Siapa yang tutup mata??? ??????? 5. Selain yahudi boleh juga kita membuat tuduhan penyerang itu dari China. Kan ada sedikit krisis baru-baru ini... Khabarnya di amerika sendiri mempunyai beratus-ratus puak militan!!! atau presiden amerika sendiri mempunyai ramai musuh? Atau boleh jadi dari Jepun yang telah dibom atomkan suatu masa dahulu? Ataupun mungkin Red Indian ingin merampas semula tanah asal mereka. Janganlah terlebih x-file pulak. Benda-benda macam ni la yang membuat kita 'berpaling'. Teori apa pun yang nak kena bedal sekarang ni Afghanistan. 6. TETAPI YANG PASTINYA MALAHAN SUDAH TERANG LAGI BERSULUH APABILA BERLAKU KEJADIAN SEPERTI WTC - SIAPA YANG DIKAMBING HITAMKAN TERLEBIH DAHULU? - WALAU SIAPA PUN YANG MEMBUAT KACAU DI US SAMADA ORANG ISLAM/BUKAN ISLAM, ISLAM JUGAK YANG DIPERSALAHKAN TERLEBIH DAHULU. - BUKTI BELUM ADA TETAPI ISLAM TETAP DIPERSALAHKAN. - JIKA HANYA SEORANG (ORANG ISLAM) YANG DIKEHENDAKI (ENTAH SALAH ATAU TIDAK) SATU NEGARA DIHUKUM MEMANG SAH/NYATA KEBENCIAN US/ISRAEL TERHADAP ISLAM. CUMA KITA SAHAJA YANG KESIAN SANA KESIAN SINI. KESIAN TAK BERTEMPAT. KITA NI SEBENAQNYA DOK KESIAN KAT SYAITAN. JIKA 'TERRORIST' YANG SEBENAQ MEMANG YAHUDI SEKALIPUN TAPI APA PERBEZAANNYA? DIULANGANI YANG NAK KENA BEDAL SEKARANG NI ADALAH NEGARA ISLAM. ITULAH SEBABNYA U.S PATUT DIBEDAL... 7. Terfikirkah kita kenapa amerika tidak 'membalas dendam' terhadap Vietnam yang pernah mengalahkan Amerika suatu masa dahulu? -> Sebab Vietnam ni bukan negara Islam. 8. Dah cakap (bukan saya yang cakap). yahudi dan nasrani bermusuh dengan Islam dulu kini dan selama-lamanya dan takkan ikut cara Islam melainkan Islam tunduk (macam lembu dicucuk hidung) atau ikut cara yahudi dan nasrani. Walaupun serangan ke atas amerika tak pernah terjadilah katakan, peperangan tetap terjadi antara kafir-Islam mungkin atas sebab lain pulak. 9. Diharap ulamak-ulamak Islam yang mengecam serangan ke atas amerika bangkit/MAMPU bersuara/membantah secara terbuka pula terhadap amerika/dunia tentang serangan amerika terhadap Afghanistan/Taleban. Semua kesilapan/kesalahan/kebodohan/kejahilan dari saya dan kebenaran dari Allah. ***semoga Allah melindungi seluruh umat Islam ***semoga Umat Islam semua bersatu ***semoga Bersatu menentang kezaliman ***semoga Kezaliman hancur ***Semoga Hancur seperti yang dijanjikan oleh Allah
--- uncle ujang <[EMAIL PROTECTED]> wrote: > jangan jadi buta tapi celik sebab Allah amat marah > terhadap mereka yang pura-pura buta kat dunia nie > sehingga Allah janjikan pada mewreka neraka jahanam > tentang serangan terhadap amerika tu ada bukti ker > sapa yang buat > kemudian diaorang terus serang afghan > tak zalim ker tuh > sekarang terus buat kenyataan terus nak ganyang > Taliban > berhati perut ker tu > antum tau siapa taliban tu > sedara kita seislam macam palestein dan macam negara > islam yang lain yang ternaya > saudara nak tau serangan terhadap amerika adalah > rancangan jahat yahudi untuk menutup mata dunia > afgar > berpaling dari melihat palestin > sapa tahu pilot yang merempuh amerika adaklah > yahudi?????................. > sekian > --- md rafi <[EMAIL PROTECTED]> wrote: > > > > > > > *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~* > > { Sila lawat Laman Hizbi-Net - > > http://www.hizbi.net } > > { Hantarkan mesej anda ke: [EMAIL PROTECTED] > > > } > > { Iklan barangan? Hantarkan ke > > [EMAIL PROTECTED] } > > > > > *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~* > > PAS : KE ARAH PEMERINTAHAN ISLAM YANG > ADIL > > > > > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ > > assalamualaikum > > > > Kita sebenarnya tidak tahu adakah 'terrorist' itu > > orang Islam atau bukan Islam. Tapi informasi > > dari pihak barat mengatakan yang ia dilakukan oleh > > orang arab (Islam). Sebenarnya segala bentuk > > keganasan sering dikaitkan dengan Islam. Itulah > yang > > sering dikatakan oleh pemimpin-pemimpin > > kafir barat. Mereka akan memburukkan apa-apa yang > > berkaitan dengan Islam (Ehhh. sama pulak macam > > pemimpin planet Malayrikh!!!) > > > > Saya 100 % menyokong jika ia dilakukan oleh orang > > Islam. Orang Islam mempunyai pelbagai sebab. > > Islam takkan menyerang kalau tidak diserang. Ini > > kerana Islam PADA MASA KINI sering ditindas > > seperti kezaliman yang berlaku di Palestin, > > Afghanistan, penyembelihan, rogol beramai-ramai di > > > Bosnia oleh tentera kafir terhadap wanita Islam, > > kezaliman dan bagaimana pula dengan peperangan > > Amerika-Iraq suatu masa dahulu yang mengorbankan > > rakyat Iraq tak kira lelaki, perempuan, tua > > muda, kanak-kanak, bayi dan banyak lagi. > > > > Apa yang berlaku dekat WTC memang relevan pada > masa > > kini. Habislah orang Islam jika asyik dengan > > perangai kesian. Kesian dengan kanak-kanak, orang > > awam > > yang tidak bersalah. Pernahkah anda > > (yang tidak menyokong) terfikir apakah amerika > > merasa > > 'kesian' dengan apa yang berlaku jika > > melibatkan negara Islam? Apakah yahudi lakhnat > > 'kesian' dengan orang Palestin, kanak-kanak, > > bayi, orang awam yang tidak bersalah. Diulangi > > bangaimana pula dengan nasib orang awam, tua > > muda, kanak-kanak, bayi di Iraq, Afghanistan > dll??? > > (Dengan pemikiran 'kesian' dan Islam bukan > > macam itu dan macam inilah juga mahdey senang > > memijak > > kepala rakyat yang berfikiran 'kesian' ni.) > > Setiap peperangan tentu ada yang terkorban tak > kira > > tua muda, kanak-kanak, bayi, haiwan dan > > sebagainya. Kejadian dekat WTC itu bukan bermakna > > Islam yang memulakan apa yang dikatakan > > 'keganasan'. Fikirlah siapa yang sering menindas > dan > > melakukan keganasan terhadap orang Islam > > terlebih dahulu. Kejadian WTC itu mempunyai maksud > > yang tersirat. BARU SEHARI ORANG ISLAM > > (DIANDAIKAN) SERANG NEW YORK DAH KECOH-KECOH. DI > > PALESTIN HARI-HARI BERLAKU KEZALIMAN TAK ADA > > PULAK ORANG YANG BERI PENDAPAT TERUTAMA GOLONGAN > > YANG > > TAK MENYOKONG TU!! 'PERAMPAS/PENGGANAS' > > (DIANDAIKAN ORANG ISLAM) YANG BERANI MATI KENA > > KONDEMN > > PULAK. KITA SEBAGAI ORANG ISLAM YANG TAK > > MENYOKONG NI APA PULAK SUMBANGAN/IDEA KITA??? > > > > "Kalau nak serang terus Israel Naval/Army or the > > American Naval/Army Base...." tanpa mengorbankan > > orang awam dan sebagainya (sememangnya Islam juga > > tidak membenarkan perempuan, kanak-kanak, > > tumbuh-tumbuhan dsbnya diusik) berikan dalil-dalil > > anda yang negara Islam manakah yang sudah > > cukup kaya dan mampu untuk membuat senjata-senjata > > yang canggih, jet-jet canggih dan segala yang > > canggih belaka dan tak perlu merampas kapal > terbang > > saper-saper. > > > > Umat Islam memang digalakkan mempunyai senjata > yang > > sama atau lebih 'power' seperti senjata > > musuh. Ini semua ada dalam Islam. Bermakna kita > juga > > kena lakukan 'sesuatu' jika musuh kafir > > melakukan 'sesuatu' terhadap kita. Bukanlah > bermakna > > kita ikut rentak si musuh kafir pulak. > > Tapi, itu kalau ada senjatalah... Tapi kalau Islam > > jenis 'kesian' ni pakai taroh dalam muzium > > ajerlah senjata-senjata tu kalau adapun... Tapi > > Islam > > jenis 'kesian' ni kalau ada senjata pun tak > > pakai juga dengan alasan tak mau dikatakan ikut > > macam > > perangai musuh atau alasan biasa seperti > > Islam bukan macam tu dan Islam bukan macam ini > > > > Apabila berlaku sesuatu kejadian yang melibatkan > > orang > > Islam seperti WTC sering kita dengar Islam > > bukan menggunakan cara ini untuk menyelesaikan > > masalah > > itu. Islam bukan macam tu, Islam bukan > > macam ni. Come on la, kita kat Malaysia ni mudah > ler > > cakap cara itu tak kena, cara ini tak kena > > dengan Islam, kita disini sebenarnya tak rasa dan > > tak > > betul-betul 'feel' apa yang rakyat > > Palestin, Iraq dll yang sengsara dengan kezaliman > > amerika dan yahudi ini. Lihatlah Yasir Arafat > > tu bincang dari dulu sampai sekarang dengan puak > > israel tu tapi sampai sekarang apa yang penduduk > > Palestin dapat? Terus terang saya dah naik > menyampah > > tengok muka Yasir Arafat. Puak yahudi > > nasrani ni memang anti dengan Islam ni sampai > > Qiamat. > > Nak bincang apa lagi. Suka atau tidak kita > > dengan peperangan suatu masa nanti kita (Orang > > Islam) > > tetap akan berperang dengan orang kafir ni. > > Itu semua ada dalam Islam. > > > > Islam bukanlah pondan (macam korang yang tak > > menyokong) sampai si kafir yahudi nasrani sembelih > > > umat Islam sewenang-wenangnya, ditembak > > sewenang-sewenangnya, dirogol > sewenang-sewenangnya, > > tanah > > air dirampas sewenang-sewenangnya, masih kita kata > > Islam bukan selesaikan masalah itu dengan cara > > itu dan ini, Islam sebenarnya macam ini... Islam > > sebenarnya macam itu... kasihan dengan orang > > yang tidak bersalah (boring betul). Keadaan di > > tempat > > kita yang 'aman' ni boleh ler kita cakap > > macam tu. Contoh seperti kemungkaran patut kita > > tegah > > dengan tangan (kuasa), kalau tak mampu > > dengan perkataan kalau tak mampu juga barulah > dengan > > hati. Ini 'hati' yang diambil dahulu... > > > > BAGAIMANA DENGAN NASIB ORANG ISLAM SENDIRI??? > Dengan > > bangsa kafir kesian, kesian orang awam yang > > tak bersalah ler, bayi yang masih kecil dll. HABIS > > RAKYAT PALESTIN, IRAQ, AFGHANISTAN DLL KIRA > > BERSALAH LER, BAYI-BAYI, KANAK-KANAK ISLAM KIRANYA > > BERSALAH LER? KIRA OK LER KENA BUNUH TU? > > ORANG AWAM DI NEGARA ISLAM KIRA LANTAKLAH KALAU > KENA > > BUNUH PUN? JANGAN MUDAH LUPA OK. > > > > Bagaimana pula jika ahli keluaga anda disembelih, > > bayi, kanak-kanak, orang awam yang tidak > > bersalah dirogol, ditembak, negara anda dirampas > > dengan kafir amerika/yahudi lakhnat? Anda pulak > > bawa helikopter nuri pergi langgar statue of > liberty > > :). Apakah perasaan anda bila orang Islam > > Palestin, Iraq, Afghanistan dll kata Islam bukan > > selesaikan masalah dengan cara itu? Memang betul > > pun kata mereka yang Islam bukan selesaikan > masalah > > dengan cara itu? Yang kau pergi langgar > > statue of liberty tu buat aper :). > > > > Habis Islam ni macamana ha? Duduk di rumah > > senyap-senyap ajer kut? PATUT LER KENA TINDAS! > > > > ***apa-apapun saya minta maaf kepada semua umat > > Islam > > jika ada yang tersinggung. pendapat ajer... > > ***semoga rakyat amerika yang beragama Islam dan > > seluruh umat Islam dilindungi Allah SWT. > > > > > > ----- Original Message ----- > > From: "Zainol Zainuddin" <[EMAIL PROTECTED]> > > To: <[EMAIL PROTECTED]>; <[EMAIL PROTECTED]>; > > <[EMAIL PROTECTED]> > > Sent: Friday, September 14, 2001 1:55 AM > > Subject: Re: Fwd: H-Net* Aku tak sokong serangan > > atas > > orang awam di USA > > > > > > > > > > > > > *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~* > > > { Sila lawat Laman Hizbi-Net - > > http://www.hizbi.net } > > > { Hantarkan mesej anda ke: > [EMAIL PROTECTED] > > > > } > > > { Iklan barangan? Hantarkan ke > > [EMAIL PROTECTED] } > > > > > > *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~* > > > PAS : KE ARAH PEMERINTAHAN ISLAM YANG > > ADIL > > > > > > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ > > > Wa'laikumsalam, > > > === message truncated === > > > __________________________________________________ > Terrorist Attacks on U.S. - How can you help? > Donate cash, emergency relief information > http://dailynews.yahoo.com/fc/US/Emergency_Information/

Terrorist Attacks on U.S. - How can you help?
Donate cash, emergency relief information in Yahoo! News.