*~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~* { Sila lawat Laman Hizbi-Net - http://www.hizbi.net } { Hantarkan mesej anda ke: [EMAIL PROTECTED] } { Iklan barangan? Hantarkan ke [EMAIL PROTECTED] } *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~* PAS : KE ARAH PEMERINTAHAN ISLAM YANG ADIL ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Saya berpendapat bahawa org melayu yg masuk kristian bukannya percaya sangat dengan Isa/Jesus anak Tuhan  ke apa. Tapi mereka hanya hendakkan ganjaran i.e. wang yg diberikan oleh missionary2 tu.  Yang galak dok murtadkan org lain tu pun buat sebab nak dapat duit!!

Kalau dia org tak percaya bahawa HANYA Allah swt Tuhan yg berhak disembah & Nabi Muhammad saw pesuruhNya…..jangan risau sebab Allah swt telah menjanjikan tempat istimewa utk mereka diakhirat nanti. Iaitu NERAKA JAHANNAM!!!

Firman ALLAH yang bermaksud, "Sesungguhnya orang-orang yang kafir, dan mati dalam kekafirannya; untuk mereka itu kutukan ALLAH, malaikat dan manusia sekeliannya."...(Surah Baqarah : ayat 161)

Dan berkenaan dengan cabaran saudara utk masuk Kristian tu……drop it & mengucap 2 kalimah syahadah!!  Macamana yakin pun hujah2 mereka….Allah swt TETAP Tuhan yg SATU & Islam adalah agama yg sebenarnya.  Saya faham niat saudara tu TAPI saya rasa ia tak dibenarkan dalam Islam…… Boleh jatuh kuffur (correct me if I’m wrong).

Katakanlah (wahai Muhammad): (Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa. Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat. Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan. Dan tidak ada sesiapapun yang setara denganNya.” (Surah Al-Ikhlaas)

ALLAHU AKBAR!!!

Wassalam.

p.s. Let’s go kick those christian missionaries’ asses!