From: Abdul Zaha Mohd Juah [mailto:[EMAIL PROTECTED]]
Sent: Friday, January 11, 2002 8:44 AM
To: Zaidah Abdullah; Faridah Md. Juah - ELITE; Rohadzila Abd Wahab -
ELITE; Wan Zaheran @ Yen Mohd Noor
Subject: FW: taktik baru.

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.
Assalamualaikum w.b.t,
Baru² ni masa aku sedang menuggu van company utk. pergi kerja aku
terpandang
beberapa risalah kecil tersangkut pada tiang bus stop yg. biasa aku guna
kat depan
hospital Tawakal (arah ke KL). Disebabkan boring menunggu van yg.
kebetulan lambat
sampai hari tu aku pon capailah salah satu bahan bacaan tu, saja lah nak
isi masa sementara
menunggu tu adalah benda berfaedah aku nak buat ye tak? Buku tu kecik je
lebih kurang
1/2 saiz buku 555 tapi boleh tahan juga tebalnya. Tajuknya "Pertolongan
Yang Datang
Dari Atas" depanya ada gambar sorang gembala kambing & ada dua ekor helang

Ada nama penyusun Watson Goodman & di muka belakang sekali ada
tertulis "34 Indonesian" ..
Apa yang aku nak beritahu di sini  buku ni adalah risalah yg. diguna oleh
orang² Kristian utk. menyebarkan ugama depa. Satu lagi yg. buat aku
marah sangat
selain dari guna Bahasa Melayu diorang ni juga berani guna nama Allah!!!
setahu aku
yg. aku dok baca buku Shiekh Ahmad Deedat, puak kristian ni sanggup ubah
isi Bible
semata² nak buang nama Allah kat dalam kitab depa tu (kalau hang pa nak
tau lebih
lanjut bacalah buku The Quran & Bible : Which is Word of God? by Ahmad
Deedat).
Pada muka surat 1 dlm. risalah yg. aku jumpa tu ada tertulis "Kasih
Allah" sebagai tajuk
utamanya, selain daripada itu ada satu lagi tajuk besar depa guna
"Yesus, Anak Allah".
Banyak lagilah isi-isinya yang pada aku memang jelas menunjukkan tujuan
depa
nak mengelirukan org.. Islam. Semua isi dlm. buku kecik tu adalah diambil
dari surah²
Bible. Apa yg. dirisaukan di sini takut terjadi kekeliruan dikalangan
kita umat Islam
terutamanya golongan kanak² & remaja yg. ternyata semakin jahil dalam
bab agama
ni seperti yg. kita sedia maklum kes murtad walaupun sekarang ni dah tak
banyak
org. cerita tapi pada hakikatnya semakin menjadi².
Aku dah serahkan semua risalah² tu yg. aku "rampas" dari tiang bus stop
tu pada
sorang ustaz & dia dah pon sampaikan pesanan khas dalam khutbah Jumaatnya
minggu lepas. Sekarang aku mintak kawan² semua tolong fowardkan email ni
pada
seberapa ramai saudara² seagama kita semoga ia menjadi ikhtibar &
peringatan
untuk manfaat bersama. Kesimpulan yg. aku nak buat di sini ialah depa ni
nampaknya
bersungguh² nak menyebarkan risalah mereka yg. ternyata Salah! Jadi apa
sumbangan
kita untuk agama kita ......... ??? Satu aku nak pesan kat hang pa semua
luangkanlah
sedikit masa utk. mendalami agama Islam. Jangan terkejut bila sampai
satu tahap
hang pa dah tak lalu nak kejar kesenangan dunia bila kita telah benar²
sedar bahawa
dunia ini adalah sementara sahaja. Ilmu Agama ni bukan hanya untuk
Akhirat sahaja
tapi banyak membantu kita menjalani hidup di dunia dengan lebih
sempurna. Bukalah
minda kita bahawasanya ilmu Ugama meliputi segala²nya & bukan hanya
hukum halal/
haram sahaja bahkan meliputi soal sains, perniagaan dan banyak lagi tapi
yg. paling
penting aku rasa adalah Akhlak! kerana Akhlak yang baiklah yg.
membezakan Islam
dgn. agama lain. Ikutlah Akhlak Rasulullah s.a.w yg. memiliki akhlak yg.
terpuji dan desegani
kawan mahupun lawan. Ambilah pesan Baginda :
" Menuntut ilmu itu Fardhu ke atas tiap orang Muslim".
Yang baik itu datang dari Allah & yg. tak baik itu datangnya dari
kelemahan aku sendiri.
Maha suci Allah dan dengan kepujianNya dan kesucianNya. Ya Allah dengan
kepujian Mu, daku bersaksi bahawa tidak ada tuhan melainkan Engkau dan
daku beristighfar dan bertaubat kepada Mu.
Wasalamualikum w.b.t

This e-mail constitutes a private, confidential and legally privileged
correspondence between the sender and the recipient(s) and is for
information purposes only. It is not intended to serve as a contractual
commitment or confirmation of any contractual transaction. Any comments,
opinions or statements made herein do not necessarily reflect those of
United Engineers (Malaysia) Berhad.

Yahoo! Groups Sponsor

"Have you ever wondered what's in the Quran ?  Ever had the curiosity to
find out for yourself and skip the hearsay you've listened to all your life
?  Read the Quran, it's good for you...it's an instruction book from God,
you see."
---anonymous---