Assalamualaikum Warohmatullah...
Terlebih dahulu saya nak ucapkan Selamat HAri RAya Aidiladha kepada rakan2
hizbi.Disini sana nak tanya satu soalan kepada rakan2 hizbi yang arif.Saya nak tanyer
pasal serban nabi Muhammad S.a.w. yg lebih drpd serbannya seteleh diselit di kepala
atau kata org kampung ekor serban tu.Saya tak suka guna ayat ekor tu pasal tak sedap
pulak dengar.Pasal saya tengok macam2 ada.Ada yg lebih satu jengkal ada yg lebih
sampai kat dada dan tak kurang pula ada yang lebih tu dua.Satu panjang dan satu
pendek.Jadi kenapa kita sebagai umat Nabi MUhammad s.a.w tidak seragam dalam pemakaian
serban.Kalau lebih sejengkal semua umat islam pakai lebih satu jengkal kenapa ada yg
panjang ada yang pendek? dan lebih elok lagi sekiranya ada rakan hizbi yg arif dapat
kemukakan hadis nabi dari hal pemakaian serban ni kalau ada, sebab setakat ini saya
belom jumpa lagi hadis nabi yg menyatakan berapa panjang serban yg lebih tu.
Sekian Wassalam.

Get free e-mail from http://www.waumail.com

Kirim email ke