Dua tiga hari ini, walaupun orang sibuk dok sembang
pasal oang-orang Islam dok kena bakaq hidup-hidup di
India, hangpa pula dok sibuk sembang bab mencarut.
Jadi, untuk tidak menye'poil'kan majlis hangpa,
izinkan saya tumpang semangkuk nak bersembang bab
mencarut ini.

Seingat sayalah, sepanjang hidup saya nie, cuma tiga
kali saja saya pernah tengok orang Politik Mencarut di
hadapan khalayak ramai. Ini adalah susunannya tanpa
mengikut kronologi:

1. Masa saya sekolah rendah dulu, ada sorang Pak Haji,
nama dia Haji Hashim, pakai serban meleret mai ceramah
di halaman naksah (madrasah) di kampung saya. Masa tu
musim p/raya, dia mai kempen atas tiket UMNO. Saya
masih ingat lagi dia bernazar kata:

'Kalaulah Haji Mat Ramli (calun PAS) menang, saya akan
masuk jawi (khatan) sekali lagi!!'

MUA HA HA HA HA, KAH KAH KAH.…...berdekah-dekah orang2
kampung pakat riuh ketawa sampai ada yg saya nampak
tergolek2 menekan perut.

Perkataan masuk jawi tu w/pun bunyinya lembut tapi
bagi org2 kg menyebut perkataan tersebut di khalayak
ramai adalah dikira perbuatan mencarut, tapi kerana
mencarut tu seorang penceramah, maka ianya dilihat
sebagai satu bahan lawak untuk menghidupkan lagi
ceramah beliau.

Beberapa minggu selepas tu, bila keluar keputusan
p/raya; tengok2 Hj Mat Ramli menang, lalu saya yg
masih lagi belum khatan lagi waktu tu pi tanya cikgu
kelas saya:

"Cikgu-cikgu, hari tu Hj Hashim kata kalau Hj Mat
Ramli menang, dia akan masuk jawi sekali lagi, kena
kerat kot* sekali lagi. Macam mana tu cikgu?" satu
pertanyaan yg cukup naif daripada seorang budak kecik
yg tak tahu apa-apa.

Jawab cikgu saya:

"Ha, hang pi lah tanya dia sendiri dia dah masuk jawi
sekali lagi ke belum?"

Beberapa tahun lepas, masa pi satu rumah kenduri di
Sik, Kedah saya terjumpa Pak Haji itu sekali lagi,
lama tak tengok dia, dah tua dah pun dia. Bila tengok
dia, tanpa diundang pertanyaan yg tersimpan dlm benak
saya sejak sekolah rendah dulu tiba-tiba menerjah
masuk sekali lagi;  saya pun tersenyum sendiri - ish,
merapu aih, mana lah ada orang yg sanggup masuk Jawi
sampai 2 kali!.

Kali ke-2 saya dengar orang politik mencarut di
khalayak ramai ialah masa pilihanraya Sanggang yang
lalu; semua orang tahu cerita si Adnan MB Pahang pi
bagi 'Cap But*h'  ke arah penyokong-penyokong BA,
lepas tu pi tonggeng jubur sambil menepuk2 juburnya
menghala ke arah kamera. Kita tengok penyokong2 BN di
sekeliling si Adnan tu pakat gelak ketawa macam
merestui perbuatan MB depa tu.

Hangpa nak tau, waktu tu ada sorang Pak Haji (orang
PAS), nama dia Haji Usop; bila tengok si Adnan dok
buat perangai loq laq macam tu, dia pun naik Syeikh,
terus ambik kayu 3 dua, nak pi serbu baling kat muka
si  Denan tu, jenuh geng-geng PAS pakat pi pegang
tangan dia, pi sabaq tahan dia tak bagi pi. Kalau
tidak, sahih satu Malaysia boleh tengok live dalam
internet hari tu gambar si Adnan nie kena pelangkong
dengan Kayu 3 dua Haji Usop tu.

Kali ke-3 (sepatutnya kali kedua) saya dengar ada
orang politik mencarut di khalayak ramai pulak ialah
masa Dr Mahathir pi bagi press conference di awal kes
Anwar Berahim dulu. Ish, kalaulah sapa-sapa ada video
press conference tu boleh kot pi ulang tayang kat RTM
berulang kali macam yg depa dok buat kat Video Memali
tu. Hangpa nak tau selain dprd dia habag kata Anwar
dok liwat dengan Sukma dll tu, Dr Mahathir juga habag
kata depa juga dok masturbate, siap dia tunjuk cara
macammana mana depa masturbate tu (dlm bahasa "Melayu
Mencarut"  masturbate ini diterjemahkan sebagai
Melancap); ish, kalau hangpa tunjuk kat orang macam
mana perbuatan melancap tu w/pun dalam keadaan hangpa
berpakaian, memang nampak LOQ LAQ dan mencarut habis!
Aku nak tulis kat sini pun tak tau nak tulis lagu
mana; kiranya dalam banyak -banyak perbuatan mencarut
oleh orang politik nie, yg Dr Mahathir buat ini adalah
perbuatan mencarut yang paling mencarut sejak zaman
Kesultanan Melayu Melaka. Kalaulah Haji Usop ada di
situ waktu tu, bukan kata kayu 3 dua, silap-silap
habis Pasu Bunga segala mak nenek yg ada kat bilik
press conference melayang naik atas kepala!!

Apa raa - MB dan PM depa mencarut tak apa; kalau kita
mencarut, nanti kena tuduh geng MILITANT!

Piiirah!

-Ra Barakuda-