Masa balik dari mesyorat malam tadi, aku ada habag apa
yg hang tulis nie kat sorang member tu; dia kata:

"Ish, lagi elok kalau depa buat syarat kata sapa-sapa
yg dilahirkan selepas tahun 2003 misalnya, maka secara
otomatik beliau dikira sebagai ahli UMNO....(tak kira
bangsa atau pun agama)"

Alah, macam syarat nak dapatkan kerakyatan yg UMNO
bersetuju masa nak merdeka dululah.

Punyalah kemarut nak merdeka hingga sanggup gadaikan
kerakyatan untuk semua!

(Ini cikgu sejarah aku yg habag, kalau nak tangkap dia
masuk ISA, pi lah tangkap kalau boleh....la nie dia
dah jadi orang kuat UMNO!).

Lepas tu, masa dok tengah drive tu aku jawab kat
member aku tu kata:

"Ha, elok jugak idea hang tu; lepas nie kalau orang
tanya UMNO berapa ahli hangpa, maka dengan selambanya
UMNO boleh jawab kata:

"Sila rujuk kepada Jabatan Pendaftaran Negara"

Apa raa...

--- Syamsul b Kadiman <[EMAIL PROTECTED]>