Assalamualaikum,

Pagi tadi di sekolah ada satu pengumuman, ada kematian ibu kepada pelajar ,kemarin dulu ..tetapi paling sedih pagi ini ayah pelajar itu pula yang meninggal dunia. Pilu saya mendengarnya. Pelajar itu baru tingkatan dua, telah kehilangan dua orang yang tersayang secara berturut-turut.Saya tak dapat bayangkan kalau saya di tempat dia.

Kesimpulannya : Itulah ketentuan Allah tiada siapa yang dapat menghalangnya :
Katakanlah:"Aku tidak berkuasa mendatangkan kemudharatan dan tidak (pula) kemanfaatan kepada diriku, melainkan apa yang dikehendaki Allah". Tiap-tiap umat mempunyai ajal. Apabila telah datang ajal mereka, maka mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak (pula) mendahulukan(nya). (QS. 10:49)
Laman Web : Sekolah saya:

smummp.tripod.com

wassalam
cikgunik