zakat?...
aku rasa aku dah bebel kat thread lain aritu...
tak puas hati bukan pasal zakat..
pasal badan yg uruskan tu...
at the end, yg dapat faedah, orang yg keje kat bailtulmal/pejamat agama tu.
bukan orang miskin or yg memerlukan.
yg melarat tetap camtu..
alasan pegawai bailtulmal, diaorang tak isi borang mintak bantuan.
padahal tanggungjawab diuaorang carik orang yg memerlukan tu.
kalau dapat pun, baper byk sgt ler.
silap silap, claim milage pegawai tu nak buat interview orang miskin tu lagi
byk dari bantuan yg orang tu dapat.
etc..
etc...
pastu, hujung tahun, dengan bangga nya cakap ada byk lebihan zakat...
lebihan pemende nya kalau still ramai lagi orang duk bawah jambatan.
anak beranak duk menumpang rumah buruk nak roboh.
huh.
dah membebel lagi dah aku.