3. memang dalam al-quran dan hadis tidak ada ceritakan pasal mazhab...tetapi
ko kena ingat imam shafie ada berkata "sekiranya ada ajaran tambahan yang
keliru, maka pengikutnya boleh mengikut mazhab yang lain..sebagai contoh
setiap tahun kita membayar zakat fitrah...kalau ikut mazhab shafie kita kena
bayar dengan beras atau gandum tetapi kita bayar digantikan duit...kalau ko
pandai sangat yang ini kita pakai mazhab aper ipin..?

Soalan ini ko tak jawab?
aku yang sengal atau ko yang sengal....aku nak ko jawap soalan aku..

--
Salam Sejahtera
YBhg Tan Sri, Dato', Prof, Dr / Tuan / Puan,

fulfilling aspirations

Mohamed Fauzi Bin Hassan
Marketing Services Unit,
Open University Malaysia