Sent from my BlackBerry®
powered by Sinyal Kuat INDOSAT

-----Original Message-----
From: <herman.dar...@shell.com>
Date: Sun, 25 Mar 2012 19:59:24
To: <iagi-net@iagi.or.id>
Subject: [iagi-net-l] Buku Van Bemmelen

Rekan-rekan,

Saya terima e-mail dari kawan saya orang Belanda (terlampir di bawah
ini) yang memberitakan bahwa tahun ini Pak Adjat Sudrajat telah
menerbitkan buku baru. Apakah ada kawan-kawan yang sudah pernah lihat,
baca, atau beli? Ada pendapat / review? Sayang ditulis dalam bahasa
Indonesia, jadi pembaca internasional kurang tertarik untuk membeli
bukunya. Mungkin memang disusun untuk konsumsi dalam negri.

Salam,

Herman Darman

____________

Dear Sir,

Referring to the previous communication, concerning the book on van
Bemmelen etc., I wish to furnish the following information:
1. Van Bemmelen, the story behind his fame, told by Adjat Sudradjat (in
Bahasa
    Indonesia),  2012, Galeripadi Publisher, Bandung, 337 pages, ISBN
978-602-95058-6-3
    Available at <galerip...@gmail.com> price : $ 25.00 plus delivery
cost (to US and
    Europe $60.00)
2. Mineral dan Energi Kekayaan Bangsa, Sejarah Pertambangan dan Energi
Indonesia,
    Ministry of Energy and Mineral Resources, Republic of Indonesia,
2009, second edition
    2010, without ISBN, approximately 500 pages
    Available at the Public Relation Department, Min. of Energy and
Mineral Resources,
    Republic of Indonesia, price n.a.

I wish the information was appropriate.

With my best regards and warm salam,

Adjat Sudradjat
Professor in Volcanology at Geology Faculty
Padjadjaran University
Bandung, Indonesia

Kirim email ke