Pentru Adrian Sarbescu
Am citit cu interes mesajul tau.Anumite idei le impartasesc, altele
nu.
Sunt de acord ca lucrurile se" misca" ingrozitor de greu si poate ca
aceasta este cea mai mare "batalie " pe care doresc s-o castig.
Nu sunt de acord ca, intr-o asemenea situatie, suntem naivi daca
asteptam rezolvarea unor probleme deranjante.
Si acum sa vedem care sunt raspunsurile la cele 8 intrebari din
mesaj.
1.Dintotdeauna caminele au fost nasoale( redau integral
intrebarea!), s-a rezolvat ceva in toti acesti ani?
1. Pe perioda mandatului meu de la MEdC am ridicat fondurile
repartizate reparatiilor in camine de la 20 la 280 de miliarde de lei
pe an si am incheiat acordul de inprumut cu BEI si BDCE (di care
acum se vor repara  caminele P5-6 si sper si P7-8).Prin acordul
respectiv cele doua banci europene acorda ministerului 202
milioane de euro (la care trebuie sa mai adauge si guvernul
contributia sa).Acesti bani sunt destinati reabilitarii spatiilor de
invatamant si caminelor studentesti.Exista document oficial, se
poate verifica.
In UPB  sunt rector de un an.Vara trecuta am incheiat un
parteneriat cu Universitatea Cantemir prin care aceasta, pe banii ei,
a reabilitat caminul P4, in schimbul utilizarii etajelor lV si V pe o
perioada de 8 ani in care isi recupereaza investitia (caminul evident
ca este si ramane al UPB). De asemenea, din veniturile proprii  ale
UPB (din care cea mai mare parte din chiriile din Regie) au fost  in
reparatie capitala  caminele P9,10,11 si s-au igenizat minimal
celelalte camine (costurile au fost de apox.30 de mld lei).
Anul acesta v-a fi gata P19 ( mai trebuie mobilat).
Din 4 iulie intra in reparatii capitale P5-6 (pe programul BEI),
speram din venituri proprii sa reparam si P1-2-3 (deocamdata
resursele financiare sunt insuficiente iar de la minister am primit
anul acesta doar  1 mld).
Sigur noi avem 27 de camine si ceea ce s-a facut este putin , dar
vom continua.
2.Terasele  si zgomotecile(!) au deranjat intotdeauna, a fost inchisa
vreuna?
2. Corect si pe mine ma deranjeaza, dar sunt acolo prin contracte
incheiate si neexpirate. Din chirii UPB obtine 20 mld. pe care-i
investeste integral in camine.Cred  ca se puteau identifica solutii
mai convenabile de a obtine venituri, asa ca poate pe masura ce
expira contractele actuale gasim alte solutii.
Faptul ca va deranjeaza ma supara f.tare si pe mine. I-am chemat
in fata Biroului Senatului si le-am trimis si somatie scrisa .L-am
atras atentia ca daca nu inceteaza "zgomotele" vom  cere
rezilierea  in justitie a  contractelor pe care le  au cu UPB.
3. S-a vorbit de evaluarea profesorilor, de imbunatatirea nivelului de
invatamant, s-a schimbat ceva?
3. UPB de 6-7 luni lucreaza la restructurarea planurilor de
invatamant pe ceea ce se numeste procesul Bologna.Imi doresc
foarte mult sa pot spune si studentilor ceea ce am facut in mod
concret.In cadrul acestui proces UPB are deja aprobate de Senat
procedurile de asigurarea calitatii cu termene si responsabilitati
concrete.In cadrul acestor proceduri exista un punct distinct care
vizeaza evaluarea profesorilor in anul universitar 2005/2006.
Cred ca relatia student -profesor trebuie sa fie una de incredere
reciproca .Voi studentii Politehnicii ati venit in aceasta scoala cu
credinta ca aveti ce si de la cine invata iar, noi profesorii  traim cu
speranta ca avem pe cine invata.Nu-mi doresc sa fim intr-un proces
in care sa incercam sa ne eliminam reciproc.Desigur, nimeni nu
este perfect de aceea evaluarea trebuie sa fie un semnal prin care
sa corectam ceea ce nu merge bine.
4.Se vorbeste de o federatie, s-a facut vreuna?
4. Eu va incurajez, v-am cerut sa faceti un asemenea demers
pentru ca m-a deranjat mereu ca in numele studentilor politehnisti
vorbesc altii.Dar, eu nu pot decat sa fiu moderator si am facut o
asemenea oferta si-o mentin.Aveti si  voi ceva obligatii in acest
sens?
5.S-a gasit rezolvare la vreuna din problemele discutate la intalnirea
cu Doamna Rector?
6.Ce s-a schimbat dupa intalnirea din cantina R2?
5.6. Eu stiu ca nu am ignorat nici o problema, dar este adevarat ca
mizez, de cele mai multe ori,  pe buna credinta a colaboratorilor,
carora le revine rezolvarea efectiva.Daca am aflat ca nu s-a rezolvat
ma implic pana se finalizeaza cu bine.
7.Cat de mult s-a imbunatatit colaborarea dintre asociatiile
studentesti?
7.Este si amaraciunea mea dar, eu am incercat sa sprijin aceasta
colaborare uneori cu insistente peste normal.Voi face acest lucru
si in continuare pentru ca se potriveste cu modul meu de a vedea
lucrurile si cu responsabilitatea pe care mi-am asumat-o. Cred ca
trebuie sa doreasca acest lucru si asociatiile .Si mai mult decat sa
doreasca...
8.Cate laboratoare s-au modernizat?
8.Multe,  chiar foarte multe dar mai sunt ...destule.As spune aici
ca depinde de stradania fiecarui cadru didactic si de
disponibilitatea de a face eforturi mari si sustinute pentru angajarea
colaborarilor in proiecte de cercetare, nationale sau internationale,
de sponsorizare, de parteneriat etc.
9.Etc.
9.Ec. etc.
Cu toata consideratia si buna credinta,
Ecaterina Andronescu
6.

Raspunsuri pentru acest subiect:
http://www.infoupb.ro/forum/viewtopic.php?p=1173#1173

info_upb@yahoogroups.com - cel mai mare grup studentesc din Romania, peste 1600
de studenti de la toate facultatile din Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti.

http://www.infoupb.ro/forum/ - Forumul Studentilor din Politehnica