Hello Joan,

Friday, March 17, 2006, 11:48:59 PM, you wrote:

> [...]
> l'altre al Bergada i una altra al Bagues.
> Molts dels nostres pobles son del Lluçanès: Sant Boi del Lluçanès,
> Prats del Lluçanès Pi Olost del Lluçanès però hi ha cap poble d'Osona.
> I no parlem del abandó en que ens ha  tingut el consell comarcal.
> Aquest any moltes parròquies cel·lebrem els 1100 anys d'historia
> Be!! prou

> Bado gracies per el teva col·laboracio moral

> Joan Lluís

>   Joan Lluís, jo no  se si el Lluçanès és o no una comarca, però
> per a mi no és Osona, te quelcom especial.

I el que no saps del Lluçanes es que apareix en escrits cientifics que
jo he retrobat despres de anys i panys d'estar oblidats.
El mes de maig del 1816 va apareixer a la zona (ho escribia el rector
de Prats Mn. Mirambell) una "plaga" de papallones i erugues.
Per la descripcio, les erugues, no tenien res a veure amb la papallona
pero aquesta era una migratoria africana que va ser vista en grans
quantitats a la zona. Un viatge ben sorprenen , Egipte-Etiopia --> El
Lluçanes.
No es probable que anèssin per la xocolata de la Festa Major doncs van
ser vistes al mes de Maig i, a mes a mes, menja altra cosa.

--
*--\      /--*           Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya
 \ Ç  ##  Ç /     http://www.papallones.net