En/na Ermengol Bota ha escrit:
I els programes canvien de versions cada dos per tres, i la roba del
Zara aguanta una/dues temporades i es fa malbé, i les neveres tenen
més pijades però s'espatllen més, i .....els cotxes treuen versions
noves que només canvien el disseny exterior, i IKEA canvia els
dissenys cada any, i les fabriques d'aixetes canvien els dissenys, i

Els objectes ja els fabriquen amb data de caducitat. La "renovació imposada" és un dels pilars que sostenen el sistema.

El que m'agradaria saber és la data de caducitat de les samarretes del Barça, del Madrid, del Milan... Estic convençut que la majoria dels compradors, o si voleu de col·leccionistes, no les sotmeten precisament a un desgast considerable. Allò de "suar la samarreta" queda pel camp i no pel "sillónbol".

Per a tant, la "renovació imposada" no és, en aquest cas, per desgast dels materials sinó per psicologia de vendes, per política d'aparador. Introdueixes un nou color o modifiques l'ample de les ratlles i ja està. Ja tens creada la necessitat en un segment d'usuaris sentimentalment fidels a la "marca". I aquí tant podem parlar dels seguidors del Barça com, per exemple, dels clients d'Apple.

Salut i bona navegació!
Toni Dalmau, periodista
L'Absurd Diari (http://www.absurddiari.com)
Notícies surrealistes, insòlites i sorprenents
Blog Diari de l'Absurd (http://absurddiari.blogspot.com)
Una mirada crítica a l'actualitat