En/na roine roine ha escrit:
Hola familia, aqui en roine.

Un amic meu es vol comprar la PSP (la Play portatil), pero abans ha demanat consell a la colla.

Jo no en tinc ni idea, peque mai he tingut "maquinetes", pero vaig pensar en vosaltres. Potser algun llistaire en te alguna, o sap d'algu que en tingui i em pugui dir quatre coses, com per exemple, si per la mula es troben coses, si totes ho accepten, on la vu comprar, etc...

Hola!

Jo ho he estat mirant aquests dies a partir de l'"oferta" que fa El País: un pack amb la PSP, una memory stick duo de 32 MB, estoig, auriculars i tres jocs (Formula 1 Grand Prix, Daxter i Lemmings). Tot això per 239 euros (diuen que hi ha un estalvi superior al 30 per cent).

http://www.elpais.es/corporativos/elpais/promociones/2006/consola/index.html

M'he "passejat" per botigues i he consultat webs i fòrums dedicats a la PSP (entre elles aquesta: http://www.todopsp.com )

Algunes coses:

- Al marge de l'"oferta" d'El País, la PSP es pot trobar a les botigues en diferents packs: el Pack Value normal és el mateix d'El País però només porta un joc i surt per uns 249 euros. Per aquest mateix preu també hi ha l'anomenat Giga Pack (amb una tarja d'1 giga i sense cap joc). Per uns 199 euros es troba la PSP sense res (el Pack Standard) i per a tant cal comprar la tarja a part.

- M'han dit que la tarja de 32 MB és suficient per guardar les partides. Ara bé, si vols treure tot el rendiment a la PSP (música, fotos etc) cal tenir, com a mínim una tarja d'1 giga.

- També m'han comentat que és a punt de sortir un pack amb una tarja de 2 GB, però no saben el preu ni la data de sortida al mercat.

- A les botigues, la tarja d'1 GB té un preu d'entre 70 i 80 euros.

- Els jocs de la PSP costen entre 40 i 50 euros (encara no ha sortit la sèrie Platinum) i van amb uns CDs de tamany més petit. Per a tant, no se'n pot aprofitar cap de la PS1 i PS2 (la clàssica estratègia comercial de fer incompatibles les plataformes i d'obligar a l'usuari a comprar diferents formats).

-Què fa la gent: es baixa els jocs per P2P i els guarda instal·lats a la memòria (per això molts s'acaben comprant una tarja grossa). Quin problema hi ha: doncs que amb els firmware nous (segons tinc entès a partir de la v.2)la cosa no és tan fàcil i cal afegir a la màquina un mod xip.

- La bateria que porta la PSP té una autonomia d'entre 4 i 5 hores (depèn del joc i de l'ús que se'n faci). En el mercat es poden trobar bateries més potents.

- La PSP permet l'accés a internet, però pel que m'han explicat en una de les botigues requereix disposar d'una connexió Wi-Fi que compleixi uns requeriments específics. En cas contrari, no funciona.

- La PSP es pot comprar per internet a uns preus més baixos, però cal vigilar tota vegada que la garantia només té cobertura regional. Si et venen una PSP amb número de registre del Japó, l'hauràs d'enviar a arreglar allà si vols que et cobreixi la garantia.

En definitiva, la màquina es bona però el capritx surt car, sobretot pels jugadors que ja tenen la PS2 i que veuen com no poden aprofitar cap dels jocs.

Salut i bona navegació!

Toni Dalmau, periodista
L'Absurd Diari (http://www.absurddiari.com)
Notícies surrealistes, insòlites i sorprenents
Blog Diari de l'Absurd (http://absurddiari.blogspot.com)
Una mirada crítica a l'actualitat