From: "Joan" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Wednesday, May 19, 2004 6:19 PM
Subject: Re: [Internauta] preu de la gasolina

----- Original Message -----
From: "lo pere de casa cota" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Friday, May 14, 2004 5:03 PM

El VCS (http://www.vcs-ate.ch/) ja fa anys que va calcular què passaria si
es repartissin els costos amagats de manera justa per els qui els ocasionen:
surtiria un preu al litre de gasoli de prop de 10 euros al litre.

Celebro que el govern català faci un petit pas en aquesta direcció, que és
la correcta, i estic bastant espantat que per un gest, encara mínim i
ridícul com aquest, aixequi tanta crítica. Em sembla que no tenim remei.

Cordialment, Pere

--------

Seguint el teu exemple, proposso que posin el preu del caburant a un milió
d'euros el litre i aixi no ens quedarà altre remei que el d'anar tots en
bicicleta per a desplaçar-nos (tetraplejics inclossos, i si no hi poden, que
es fotin...) , i pel que fa a les mercaderies, que aquestes siguin
transporatades en ruc o a caball,  i aixi amb aquesta mesura, de rebot
salvareim al ruc català de la seva extinció.

Creieu que te quelcom de racional això que dieu? potser per alguns serà molt
bonic, però lo que realment sera es poc o gens pràctic.

Ens agradi o no, fins que no es trovi un substitut equivalent al del
petroli, en depenem d'ell, i el pujar el seu preu, lluny de solucionar els
problemes, a nivell sòcial acaba per agravar-los encara mes.

Potser alguns no ho recordareu, pero a principis dels anys 70, la benzina
costaba 10'50 pesetes i al 1980 en costaba 78. Es a dir, en una década va
multiplicar per 8 el seu import, pero els sous no es varen multiplicar ni de
molt lluny per
aquest mateix percentatge.

No es pot dir pas que de llevors a ençà el consum hagi disminuit, sino que
s'ha multiplicat, malgrat la perdua de poder adquisitiu que això va
comportar per a milions de ciutadans. El motiu de tot plegat es molt
sencill, del petroli en depenem tots, perque encara no hi ha energies
alternatives que puguin substituïr-la.

Hi ha qui diu que el petroli es el culpable de les guerres, i que per a
evitar-les, ja va be que es pugi al preu. Tot es opinable, pero molt em
sembla que es quasi com dir que follant s'aconsegueix la virginitat.

Algu potser hauria de veure que les guerres les organitzen les
multinacionals que controlen el mercat del petroli, i no pas els que no ens
queda altre remei que consumir-lo. Si ara pujen els preus dels carburants,
si hi ha algun que precissament guanyarà diners són les multinacionals pel
percentatge de comisió, pero qui realment notarà els efectes de la puja, son
la gent d'apeu que no ens queda altre remei que pagar-lo. (Els que tenen
cotxe oficial, evidentment que no el paguen pas de la seva butxaca, no...)

Per a molts de nosaltres la bencina del cotxe o de la moto, és una
necessitat. Jo no treballo al costat de casa (més voldria). Si haig d'anar i
tornar cada dia fins a un poligon a la quinta forca de les afores
d'igualada, i que esta aïllat de tota mena de transport public; si encara va
dient que lo que haig de fer es agafar la bicicleta per anar a la feina,
doncs que m'hi porti éll en tàndem, perque jo no penso pas pedalejar!