Avui faré esmena d'un dels meus irrespectuosos emails que de tant en tant us
tinc tant mal acostumats a fer.

No serveix de res anar al banc i queixar-se dels abusos que fan al tio que
hi ha a la finestreta. A la fi i la cap, no és ell qui pren les decissions,
i no es res mes que un asalariat. Qui pren les decicions, o sigui el que
mana a dalt de tot del banc, fa servir al tio de la finestreta com a tap,
per a que la gent es pugui desfogar amb ell, mentre el culpable del que pren
les decissions, esta tant tranquil a casa seva, enfotent-se de riure.

Un dia vaig poder sentir en un sopar de "magnats" una frase prou elocuent
sobre el tema, pronunciada precissament per un alt directiu d'una entitat
financera que no diré, dient a la taula entre els seus amiguets i de manera
textual "els clients i la gent en general, borden molt, pero no mosseguen".

I encara que algú pensi que és un fxxx dx pxxx, no li falta pas raó, per mes
fxxx dx pxxx que sigui.

I bona prova d'això son casos com la tonteria de la gent quan li dona per
fer "vaga de claxons en els peatges". Si aconsegueixen alguna cosa, no es
res mes que i destrossar els timpans al pobre currante que esta dins de la
gavia del peatge pencant vuit hores diaries. Pero la veritat es que mentre
tant, el director general d'autopistes de peatge, se'n fa un fart de riure
de lo rucs que arriben a ser "el seus clients" amb aquestes protestes.

Si només un 0,01% de tota gent, anés de tant en tant a casa d'on viu aquest
individu a les 4 de la matinada a tocar el claxon a la porta de casa seva,.
potser no se'n en fotaria tant. De ben segur que ni que fós per a aborriment
d'aquest, alguna que altre cosa s'aconseguiria.

Lo mateix amb els bancs. Si en vers de que els clients dels bancs es
dediquessin a fer el numeret dins de la oficina o fins i tot trencar-li la
cara al tio de la finestreta, esperés al director general del banc a que
sortis de la porta de casa seva, per a dir-li quatre coses ben dites o fins
i tot trencar-li la cara (que més d'un d'aquests s'ho guanya ben diarament a
pols). Si tothom ho fés, de ben segur que anirien molt més fins i no farien
ni la meitat de les animalades que es dediquen a fer, al veure in-situ lo
rebotada que amb ells esta la gent.

Com que això no passa, i ens jinyem en fer aquestes coses, el que hauriem de
fer es no queixar-nos per que ens tractin com el que realment sóm, perque el
que realment som es ni més ni menys que una colla de jilipolles que ens
deixem trepitjar. I es que es ben cert el diuen aquests que tant manen... de
bordar, bordem molt, pero lo ben cert és que no mosseguem.

Apa vinga,
Salutacions d'un Incendiari (que no pas piròman)