Bon dia colla:

De un temps ençà (be, sempre ha estat aixi), els polítics, han entrat en una dinàmica de ... a veure qui la diu mes grossa. Alguns d'aquests polítics estan apoiats mediaticament per grups de periodistes que no s'amaguen de la seva ideologia (abans al menys eren mes subtils o a mi m'ho assemblava, però es que ara es descarat, almenys radiofònicament parlant). Es allò que sentim dir cada dia de "la política de la crispació".

Es evident que aquests col·lectiu (el de periodistes), com qualsevol altra ciutadà, tenen els seus pensaments, adscrits a una ideologia o d'altra, això no ho censurà ningú. Es ha dir, son de dretes, esquerres, centre o ves a saber. Però ells, que tenen tanta informació poden ponderar molt mes que la gent del carrer. No se si m'explico?. Vull dir que poden i han de treure foc .. en definitiva "ajudar" a fer entendre ...... o es aquesta "ajuda" la eina manipulativa?.

La meva pregunta es: aquesta postura es ètica? una cosa es informar i d'altra diferent adoctrinar als lectors, oients i telespectadors. Son com els capellans d'abans en un púlpit davant de milers (milions) de persones. Si algú els critica o es senten criticats .... ens fan el xatantge de dir que com estem en una democràcia poden dir el que vulguin, i aprofitar-se d'aquesta per "crucificar" un tema o/i dir una paletada de "mentides" (dic mentides perquè .... algunes ho son així de literals).

No he dit el nom de cap grup polític-mediatic perquè aquí no es salva ningú (be, alguns si, no tothom es així). Alguns partits no tenen la força i els diners per poder tenir al seu abast un altaveu mediatic que subratlli la part positiva de les seves pretensions o/i la negativa del adversari. Això no vol dir que hi renuncien, simplement no poden.

No se, tot això fa por, respecte, digueu com vulgueu. Sembla que hi ha foc, tot un plegat les flames baixen, però de cop, amb un mínim de vent tornen a revifar. Cap a on es porta tot això? On es ètica periodística de la que tant ens han parlat? O no mes es cosa del cinema?

A la llista hi tenim alguns del ram, no va per ells, es evident. Tampoc totes les emissores, ni tots els periodistes son així o es dediquen a altres seccions menys compromeses. Però m'agradaria, si volen, que diguessin la seva versió des de dins dels mitjans (jo no mes soc un client mes -entre milers- que consumeix mitjans) .... en definitiva, son lliures per dir el que volen?. Hi ha moltes maneres de ser-ho .... o no?. I ha coses que poden parlar i d'altres que no?.

Hi ha alguna cosa "intocable" com per exemple El Corte Inglés que deixa molts calers en publicitat? Determina molt la publicitat en el edició de un diari, de una radio o de la tele? Es veritat que no s'els pot criticar, que amenacen en treure la publicitat i això no es suportable?

Disculpeu el totxo, igual no s'entén. _______________________________________________