El Dimarts 08 Febrer 2005 22:36, Jordi va escriure:
> et fot que sigui cert eh ...

Sí, no podré dormir!

Si el Goebbels ressucités, pegaria bots d'alegria: com arriba a funcionar, la
seva escola, tants anys després, eh?

No vaig començar a usar PCs fins 5 anys després de fer el primer calaix
programant (1982), hi havia bons ordinadors abans. El primer PC on vaig
programar no portava MS-DOS. De fet, no el vaig usar mai perquè sempre em va
semblar una tecnologia amb massa problemes especialment de xarxa.

El 95 vaig començar a tocar un Windows 95 per poder usar Netscape i
connectar-me a Internet.  No em va convèncer mai i la vaig cagar per no
escoltar en Jordi Vendrell que tants pics em va dir que em passés a Apple
quan li explicava desgràcies --no m'agradava la multitasca del MacOS, els
Apple eren cars per jo.  En quant a feina, vaig fer algunes planes amb ASP i
em va servir per descobrir que era cASPa, un problema cutre més que no pas
una tecnologia.  M'en vaig escapar en poder, quan Linux va tenir la cosa
gràfica resolta. En arribar GNU/Linux vaig veure que la forma en que sempre
havia practicat l'ofici (codi obert entre col·legues i clients) era possible
a nivell global.

Més pistes: Nicholas Negroponte a una entrevista a la revista Web (jo
llegeixo, no se si tu també) va opinar del Windows: no l'he usat mai. És un
dels gurús d'Internet.

En Llorenç Valverde, un gurú català d'Internet i Catedràtic en Matemàtiques i
Intel·ligència Artifical, tampoc.  Ell es va estalviar la part meva de
Windows a base d'usar Mac.

Si saps anglès, aquí està la llista d'innovacions que fan possible un entorn
gràfic.  Si vols, no és cap imperatiu, amb la plana oberta al teu IE polsa
Control+F i entra Microsoft, a veure quantes vegades hi surt:
http://www.stanford.edu/~siegman/interface_history.html

Aquest altre està prou documentat:
http://www.smaldone.com.ar/opinion/docs/microsoft.html

Ni les finestres, són cosa seva. Han fet la pitjor implementació d'un invent
d'altres de la història de la informàtica, perquè qualsevol escriptori lliure
va millor (i tots es van començar al 1998). A l'Aqua d'Apple també.

Ja que parles de coses que m'agraden, una que m'agrada més que cap altre:
Internet. En Bill Gates va treure un llibre al 1995 on gairebé no parlava
d'Internet.  Va segrestar la primera edició i a la 2a, que va arribar aquí,
ja en parlava.  Windows 95 no estava preparat, no hi van pensar... al 1995.

Gràcies a hàcers individuals primer i a la indústria que ha aprés dels seus
errors passats, ara tenim un poc més de futur inversament proporcional al del
món tancat, el que fa tot el que pot (fins i tot botar-se estàndards, ser
acusats a tribunals americans i europeus) per imposar la seva tecnologia
patentada.  Si fos per capricis, encara.  Però és per per fer una cosa tant
bàsica com moure's pel lloc on està el coneixement ara: una Xarxa en la que
ells ni tant sols s'hi havien fixat al 1995.

Per tot això, el programari privatiu no va contra mi, que més voldria jo.  Va
contra el coneixement de la humanitat fins ara a llibres, aviat digitalitzat.
Al llarg de la història només els dictadors han volgut limitar l'accés a la
informació, no m'ho invento pas.

Això no hauria de passar mai:
http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.es.html
però passarà si triomfa això que tant admires.

Encara que se que hauràs arribat fins aquí, aquest missatge no és per a tu,
Vergés.  Per altres tampoc.  Els que ignoren coses tant bàsiques o que tenen
bisnes estables al costat privatiu són casos perduts --i prou rabiosos-- de
futurs usuaris de programari lliure, perquè la dictadura bítica actual té els
dies comptats i està demostrat: quan la llibertat arriba, aleshores surten
demòcrates de devall les pedres. M'interessen els arriscats i inquets, que ja
fan prou pes com perquè no hi hagi qui ho aturi.

Si fos defensor del privatiu amb el 90% devall la meva bota o un afecto
admirador, ja m'interessaria fer veure que això només és producte i que el
Benjamí està fora corda, parlant de llibertat i de dictadures.  Res us
impideix seguir intentant-ho, però que no s'oblidi: hi haurà un programa
lliure que es menjarà pels peus qualsevol tancat, temps al temps, i d'aquí a
uns anys tot això privatiu serà un periode transitori d'errors als inicis de
la Societat de la Informació --com ha passat a totes les societats, la Civil
també.  Fa molta ràbia als del establishment, ho se... és tant còmode fer
calerons amb la gent que no té més remei que passar per l'aro perquè es té el
codi del seu treball i coneixement, oi?

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net