Hola,

El tema del perill d'utilitzar el mòbil al cotxe va sorgir fa uns 10
anys enrere. Aleshores un amic meu em va comentar que perquè no
prohibíen també fumar, ja que suposava desatendre el volant en més
ocasions que el móbil (agafar la cigarreta, cercar l'encenedor, obrir
el cendrer, encertar que la cendra anés al cendrer,...).

A més a més, si se't cau el mòbil només perds la xerrada, però segons
on cau la cigarreta hi ha bots garantits.

Per a mi el problema continúa sent el mateix: l'excés de confiança
quan tens a les mans una màquina molt destructiva.

En aquest sentit és normal que l'Administració no confïi gaire en els
ciutadans, ja que el seu comportament per si sol implica fer créixer
el nombre de morts i de ferits greus any rera any.

Ferits greus vol dir persones que en qüestions de segons poden pasar a
tenir disminucions importants pel resta de la seves vides. Els casos
més greus deriven en tetraplègies.

El cotxe no és broma, i no convé pensar mai que el tenim controlat.

Salutacions
Josep Maria