Hola ,

Tuesday, March 1, 2005, 7:56:44 AM, escrius:

> Ni una sola veu crítica ahir al comitè del PSC...?
> Carai sembla que el fred ens fa tornar als temps del suport total al pope
> dels antics països del Est.....

> Mentrestant en Marin ja ha retirat el català del Congrés
> espanyol............

> Salut

> Jordi Manchon

Tot aquest afaire es complex i no es pot analitzar sense moltra
informació tant politica com economica com social.

En primer lloc hem de coneixer la llei de finacament dels partits
politics, que unicament permet finançament de les quotes dels
afiliats.
Des d'aquest punt de sortida podem veure que tots es gasten mes calers
en les campanyes del que poden aconseguir per quest sistema de
recaptació.
La llei no permet aportacions "extres". Això no passa en altres
democracies en que a la vegada que es possible als partits politics
rebre donacions sempre que es facin publiques. Crec jo que una de les
caracteristiques principals d'una democracia es la transparencia. "Luz
y taquigrafos" demanavem fa anys.
Pero en el moment d'autoritzar els partits politics mltes forces
ocultes varen promocionar una llei "perfecta" i "neta" i d'aquesta
forma es restava forza operativa als partits.
El resultat es que tots, absolutament tots tenen doble compte de
finançament
Fa anys el pepero (llavors AP) deia que no hi havia cap partit que no
hagues passat el "plateret".
Fins ara no ha hagut cap partit, o grup de partits que hagi refet la
llei de partits i donarli un sistema mes democratic (per transparent)
i real.
Per això tots callen.
EL que caldria es que redactessin una nova llei de partits.
Fa anys a Dinamarca vaig comentar a un danes que veia que alla la gent
passava pels camins del parcs urbans sense trepitjar la gespa.
EM va respondre que no, que els urbanistes feien el parc sense camins
i despres d'un temps es veien les petjades de la gent que marcaba on
volien els camins. En una segona fase construien els caminets.
Doncs aixo ho trobo molt assenyat. Mes que sancionar a qui trepitgi la
gespa.
El que es molt greu es el que ha fet en Maragall. Acusar sense proves
(en Nadal i en Montilla ja ha dit que no n'hi han ni es podran trobar)
des del seu esco del Parlament i com a President de Catalunya, que ho
es de tots, es quelcom mes que greu. Crec jo que el inhabilita com a
President. Un pais, el nostre pais, el meu pais, es mereix mes que
això.
No es la primera vegada de la sortida de to (es a dir pixarada fora
del test) d'en Maragall). I aquesta ha anat massa lluny.
I a sobre va dir això per amagar les responsabilitats del cas del
Carmel.
La oposició esta en tot el dret que apretar els cargols i fer pressió.
Es el sistema parlamentari. No es reccorda ningu de les pressions que
va rebre el govern d'en Pujol pels incendis del Bages ?.
En la exposició dd'en Nadal semblava que alla no hi havia culpabilitat
de cap mena per a ells i es remetien al govern anterior. Dificil de
demostrar, es especial el tractament de la crisi en que es van fer
anar amunt i avall a uns quants veins perjudicats i al veure que
aparexia massa informacio a la premsa l'intent de taparli la boca, o
millor dit els ulls i les orelles.
Sembla que la decissió de fer el tunel on s'ha fet es va acordar en
els últims moments del govern anterior, sembla que a peticio de
l'Ajuntament de Barcelona, pero el projecte, o variacio, i la
realització i control ha estat completament responsabilitat de
l'actual.
Com va traduir erroniament l'Espinas, podriem dir que "cada pal aguanti
la seva espelma". I tambe reconec que tenen dret a defençar-se com
vulguin, pero sense trencar coses importants, mes importants que la
seva posició, com son les persones que han perdut casa seva per uns
errors de l'administració. Mireu les portades i editorials del diaris
d'abans i despres del ple del Parlament.
Amb tot el rebombori poc es parla d'aquests afectats.
--
*--\      /--*           Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya
 \ Ç  ##  Ç /     http://www.papallones.net