Biel,

Home, fàcil no ho és, però és com anar en bicicleta. Hi ha qui de seguida
agafa el truc i hi ha a qui li  costa més. Això si, un cop has apres mai més
s'oblida.

Més que de quilos es tracta de tongades. Si la primera vagada intentes fer
set quilos de pasta fullada segurament que llençaras set quilos d'alguna
cosa que, amb sort, semblarà pasta fullada.

Jo vaig començar amb petites dosis de cent grans de farina i l'equivalent de
mantega (80 a 90 gr.) el nyap fou considerable però me'l vaig menjar
igualment, no sé si per gana, per castigar-me per haver-la cagat o,
simplement, perque és com un fill: que per bord que sigui te'ls estimes.

Bé si vols algun consell, fes servir farina de bona qualitat (Gallo esp.
rebosteria pot ser una alternativa), és un xic cara si després l'has de
llançar, però si els vol-au-vents surten bé la inversió queda més que
amortitzada.

Una altra cosa. En general es diu que s'utilitzi mantega de bona qualitat,
això també és una llegenda i cara, és pot fer fins i tot amb llard (millor
de vaca). Jo utilitzo una margarina especial per rebosteria que només he
trobat al Gros Mercat, però una bareja de mantega i llard al 50% pot donar
bons resultats.

I, repeteixo, el local (cuina) haria de ser fresc, com que això, en general,
no és el cas, et recomano que, entre plegats, deixis reposar la massa una
estona a la nevera.

En fi, no pretenia enrollar-me, però em costa plegar tant com començar.

Bon profit

Lluís