El Dilluns 21 Març 2005 18:37, Albert va escriure:
> En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

> Jo també en tinc un per cada fill, és a dir: cap. ;)
> Però els meus pares si que en tenen un (de dot d'aquests, de fills més).

:DD

És fantàstic, jo compro el mateix pels fills que tu compres pels pares :))

Entre les generacions posades a Internet al 2005 hi ha moltes coincidències ;)

Els tenc dels que es llevava de damunt AOL Spain, que té la seu a Palma. Conec
els hackers que li van posar GNU/Linux (una Debian) per vendre'ls amb un
sistema: en Bernat Cabezas i n'Eduard Llull. Van fer una feina fina,
funcionava bé absolutament tot, fins i tot el telèfon.  D'això en fa 3 anys,
que aleshores no era pas gens fàcil.

> Perquè t'és més còmode així, però són perfectament capaços de funcionar
> autonomament, oi?

Sí, és per comoditat.  Et pots oblidar de tots els ordinadors i només
cuidar-te'n del servidor --en el que té a veure amb instal·lar i afinar
coses.

Però és molt fàcil.  Al servidor, obre comptes pels teus pares (nom d'usuari i
contrasenya (o login), no té més).  Als dotstation, cadascú entra amb el seu
login.  Un cop dins, s'obre una finestra de shell i s'escriu:

ssh -X 192.168.0.2
(assumeixo que 192.168.0.2 és la IP del servidor)

Demanarà contrasenya un altre pic (es pot evitar amb una tontería que basta
fer un cop... consisteix en fer carnet VIP pel dotstation i el servidor el
deixarà passar sempre :)

Un cop dins, per arrancar Firefox basta escrivint

firefox

I arranca al dotstation, però és el Firefox del servidor, amb les extensions,
tema, bookmarks... tot el que es té al servidor i amb la velocitat del
servidor (excepte per pintar la finestra, que ho fa el dotstation).  Només és
la finestra i no tot l'escriptori com passa amb els programes d'accés remot
per Windows, on l'altre veu què fas (VNC, PC Anywere...)  És el que té tenir
un sistema de finestres (X-Window) amb arquitectura de servidor de veritat.

En definitiva, que anirà tant ràpid que el teu pare et dirà que el Firefox del
dotstation l'usis tu... així que prepara't.

> Amb una Debian i el hardware corresponent fins i tot es pot veure la
> tele/DVD a l'ordinador: http://www.pcfactoria.com/
>
> Això de les còpies remotes m'ho has d'explicar millor, que m'interessa.

És una tonteria.  Són els programes unison o rsync, al teu abast sense pagar
llicències d'ús ni cercar craks.  Funcionen tant internament, al mateix
ordinador sincronitzant directoris (aka carpetes) o a través d'Internet.
Quan ho vulguis fer, demana detalls.

> Bé, tu jugues amb avantatge.
> La resta de mortals hem d'emprenyar als coneguts perquè ens facin de
> servei tècnic, i això triga més ;)

Per posar KDE?  Ho fa tothom, no importa cap coneixement especial.  De fet, en
una Debian em penso que és teclejar

aptitude kde

i anar sopar, en tornar ja està.  Aptitude és potent, s'encarrega de tot:
http://www.badopi.org/suy/aptitude

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net