Bon dia:

Fa temps que ho vaig descobrir però es tracta de compartir coses, potser no interessen però "m'arrisco" ... *qui no escriu no s'equivoca*, es sobre una utilitat amb Photoshop.

Molts cops hem fet fotos d'aquelles que surten fosques .. fas servir el flash en un àmbit molt gran .. per exemple dins d'una iglesia o catedral ... resultat, el flash no mes serveix per objectes relativament propers a la camera (o per treure ombres amb força sol, tot al contrari, flash de relleno en diuen).. es evident que lo millor es obrir al màxim el diafragma o al contrari reduir al màxim la velocitat del dispar, però no sempre tenim el tripod a ma. Be, imaginem que ja no hi ha mes remei, que la foto està feta i aquell lloc no hi tornarem, dons hi ha una solució (parlo de foto digital).

Obrim la foto, anem al menú .... Imagen - Ajustes - "Equalitzar" ... tot un plegat el lloc s'omple de llum. Normalment al fer-ho hi ha massa llum, per tant ara anem a Edició - Transició equalitzar i posem un % que ens quedi millor i ens agradi i .... ja està.

Quantitat de fotos fosques que si fossin en "paper" tiraríem i estriparíem es poden aprofitar amb resultats espectaculars.

Potser es una rucada que ja tothom sap però ..... sempre hi haurà algú que ... en fi .... que en fotografia digital la foto sempre es viva.

P.D.: Si algú li interessa l'exemple puc enviar privadament una foto exemple, a la llista no em deixen, em foten bronca, tot i que estem al 2005 ... o som al 1990? en fi, hi han coses que no s'entenen però seguim les normes. _______________________________________________