Bon dia:

Ahir vaig ser al IGC a la sessió de tarda on vaig poder assistir a les xerrades d’en Richard Stallman i en Marcelo d’Elia Branco a més d’en Shin Miyakawa de NTT i de Nora Denzel d’HP. L’auditori del Palau de Congressos era quasi ple aquella hora de la migdiada.

Només voldria comentar que en Richard Stallman, que va fer la presentació en un més que acceptable castellŕ sembla, segons la meva opinió, un ilˇluminat mediŕtic que tot i poder tenir raó en alguna de les coses que diu es deixa embafar per els flashos i la seva prňpia mitomania, fent perdre el sentit professional de la iniciativa, es curiós veure’l actuar i escoltar-lo quan deixa anar alguna perla del estil de “...si tens Windows no pots tenir amics....” o d’altres.

En Marcelo representa la cara mes amable i possibilista del projecte i dona més credibilitat a la idea, encara que potser li va sobrar una mica de demagňgia, el seu discurs no entra en esoterismes ni tantes pujades de to i simbolitza la lluita de les classes més oprimides del Brasil per no quedar enrere en el mon d’Internet i de les noves tecnologies.

Després va haver la inauguració oficial per part del polítics i finalment les xerrades de dos representants de corporacions multinacionals defensant també els seus interessos. Al final érem setanta mal contats, incloent-hi els mitjans de comunicació.

Salut

Jordi Manchon