plas, plas, plas ... :-))

----- Original Message ----- From: Josep M Puig
To: llista@internauta.net
Sent: Thursday, June 16, 2005 8:46 PM
Subject: [Internauta] A les verdes i a les madures

Hola,

Veig que darrerament el tema programari lliure és ben present a la majoria dels fils que s'obren. No, no penseu que em vaig a queixar d'aquest fet, no puc queixar-me del que li interessa els i a les llistaires. És tot el contrari. Des de fa un temps les preguntes i les respostes sobre aquest tema, ja sigui a nivell pràctic o "filosòfic", discorren d'una manera extraordinàriament pacífica.

El títol del missatge (a les verdes i a les madures) ve pel fet de que, habitualment, ens costa poc criticar allò que considerem negatiu i molt reconèixer els canvis que considerem positius. Si jo era present a les verdes (segur que en Benjamí, i d'altres, recordareu quan li parlava de les seves orelleres), també cal que hi sigui ara, per reconèixer el que entenc com un canvi molt positiu en les formes.

Personalment, i com jo hi a més, mai he estat en contra del programari lliure, i tot i no conèixer a fons la seva "filosofia" (ho poso entre cometes, però per a mi hi ha una veritable filosofia al darrere) les primeres impressions sobre el tema em produien una certa empatia. Però de seguida vaig veure que no era qüestió d'agafar un cd o anar a la xarxa, instal.lar un programa i a veure que és això. Entenc que cal dedicar-li un temps per aprendre com funciona, veure què té d'igual i què té de diferent del fins ara omnipresent Windows, i que cal dedicar un cert temps d'estudi per aprofitar le seves posibilitats.

A hores d'ara, encara funciono amb Windows, però poc a poc vaig acumulant informació que m'ha de facilitar donar el pas. Informàticament parlant, estic al mateix curs que en Pere Castells, a P3, i amb l'agreujant de que si volem avançar en la nostra educació ho hem de fer en plan autodidacta. I a més a més d'haver de superar la por a no trencar res, he de reconèixer que hi ha la mandra, un enemic que déu n'hi do.

Espero que la meva percepció sobre aquest canvi en les formes sigui una realitat, ja que en aquesta llista hi ha moltes persones que poden ajudar en aquest tema, des de professors d'universitat, professionals que es guanyant la vida amb aquests programes, estudiants que l'utilitzen en el seu dia a dia, fins el company que fa poc que ho ha probat i també la seva per dir. Un autèntic luxe.

Salutacions