El Dissabte 25 Juny 2005 13:46, Esteve Valentí va escriure:

> Ho miro.

No cal, era per passar el cromo d'un comandament més de les coses que es poden
mirar quan hi ha problemes. Amb man lsusb saber més coses, etc.  Saber que
existeix :)

Bàsicament llista els dispositius USB.  Amb això se sap que el sistema els ha
vist, però no que funcionin.  En veure'ls ha de carregar els mòduls de kernel
(o drivers) que toca.  O en aquest cas no és un mòdul, sinó l'eciadsl que
l'ha de fer funcionar.

> El vaig imprimir i m'els vaig llegir per tal de configurar-ho.
> No et pensis que pregunto sense mirar les coses... pregunto
> quan em quedo encallat.

Ok.  No havies dit res de problemes amb eciadsl i pensava que l'havies fet
funcionar :)

> Ja ho vaig posar. És el primer que vaig probar.
> Amb startmodem els leds del modem s'engeguen, negocia però no
> connecta...

(entenc que smartmodem és un comandament d'eciadsl) Veu el mòdem però no pot
connectar.  Potser és la configuració de la connexió?  Paràmetres perquè el
proveïdor t'accepti:

http://eciadsl.flashtux.org/faq.php?lang=en

(és ya.com el proveïdor?) http://www.google.es/search?q=eciadsl%20ya.com

> Tant se val... tinc un router 3com demanat a ya.com.

Ben fet :)

> Home, és evident que fa 10 anys que em/ens barallem amb ordinadors i 10
> anys més
> windows i només 20 hores amb linux... però el que no entenc és que no
> detecti el
> diquet o el llapis usb... son coses que pels usuaris novells haurien de
> ser més fàcils.

Hi ha molts xips de llapis que funcionen diferent i només els proven amb
Windows.  Hem d'anar arreglant-ho a mida que ens els trobem, no quan surten
de fàbrica com passa amb el Windows.  No podem fer-ho millor si els
fabricants no ajuden, i és el que passa.

> Si...
> No sé si has tocat gaire el XP, però realment va molt millor que
> els anteriors.
> Fa gairabé dos anys que hi afegeixo i trec coses i no he tingut que
> reinstal·lar mai i va força bé... si, ja se que el no tenir que
> reinstal·lar hauria la norma, no una millora... però el linux també le
> tingut
> que reinstal·lar varies vegades, segur que per no fer-ho bé jo, però
> també he tingut que reinstal·lar.

No parlava d'estabitabilitat i millores de sistema, sinó de problemes de
maquinari després de canviar de versió.

Si hem de parlar d'estabilitat i millores de sistemes, a una màquina amb el
maquinari funcionant al 100% tindries un sistema nou (kernel nou, kde o gnome
nous) estable cada 6 mesos.  XP és del 2002.

> Temps al temps... no?

Aquesta del maquinari costarà molt, són empreses grans i sense ànima, a qui
els hi va millor un món monocolor :(

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net