Hola companys!

Primer de tot, voldria dir que NO tinc cap interès en cap de les marques que
apareixen en aquest mail.

Jo puc parlar, només, de les tintes HP.

Treballo al departament d'I+D de HP a Sant Cugat. Al meu departament
programem el Firmware de les impressores de gran format (aka Plotters) i fem
les proves de les tintes.

Efectivament HP verifica la data de caducitat de les tintes i les rebutja si
han caducat.

D'igual manera que passa amb els productes làctics (per exemple), la marca
garantitza el correcte funcionament dels seus equips amb les tintes mentre
no arribi aquesta data. Un cop arribada la data teòrica de caducitat s'han
de rebutjar. La tinta, a base d'aigua, perd propietats amb el temps. Si la
tinta es fa espessa no flueix correctament i obtura els capçals d'impressió
i queda enganxada als tubs.

Si això arribés a passar, s'hauria de buidar els tubs i canviar els capçals
d'impressió. Per a buidar els tubs ha de venir un tècnic qualificat per la
marca que cobrarà les hores de treball. Els tubs buits s'han de tornar a
omplir amb tinta "bona". Els capçals d'impressió també s'han de canviar, i
amb això els "netejadors" que hi ha sota de cada capçal.

No sé quan pot costar la reparació, però la tinta és molt cara i els capçals
(amb el "netejador" inclòs) valen uns 128 euros cada un, tenint en compte
que n'hi ha un per a cada color.

Cada cartutx de tinta de 400 ml val 151 euros.

Crec que val la pena canviar la tinta quan caduca en comptes d'haver de
reparar la màquina.

Evidentment, la impressora rebutja les tintes abans de que caduquin
realment. Per precaució, igual que passa amb els làctics, la marca es cura
en salut i els rebutja amb un marge de temps prudent.

La tinta és cara, és un producte de precisió i de tecnologia! Requereix
moltes hores d'investigació per a arribar a ser el que és. Es té en compte
el temps d'evaporació per a que no deixi el paper mullar, la durabilitat
sobre el paper per a que no es descoloreixi amb la llum o el temps.

Cada gota de tinta és una milionèsima part de litre (dada verídica) de
tecnologia perfectament estudiada.

El món de les impressores és un món complex...

Jo no tinc cap interès en promocionar HP, només us diré que tinc dues
impressores; una Epson i una Samsung. Però us recomano que no feu cas omís a
les dates de caducitat pel bé de la vostra butxaca i de les vostres
impressores.

No sé com treballen les tintes d'Epson, però segur que no ho fan de forma
molt diferent.

Espero haver-vos ajudat a entendre el concepte de "caducitat de les tintes".

Una abraçada,

--
  [ name   ] [ Jordi Falcés i Valls   ]
  [ nick   ] [ Jol                    ]